Shadow

Așa a evoluat strategia investitorilor: ce îi îngrijorează?

Sentimentul investitorilor rămâne pozitiv, în ciuda faptului că au trecut prin experiența Covid. Un raport elaborat de Cushman & Wakefield despre perspectivele investițiilor hoteliere în Europa analizează diferitele aspecte ale evoluției acestuia. 

Raportul, corespunzător primului semestru al anului 2022, se bazează pe sondaje în rândul directorilor companiilor care au investit împreună peste 20 de miliarde de euro în ultimii cinci ani (2017-2021), ceea ce reprezintă aproximativ o cincime din volumul total al tranzacțiilor hoteliere în Europa.

Unul dintre cele mai relevante aspecte se referă la volumul de capital dislocat. La întrebarea cum s-a schimbat strategia lor de achiziție de hoteluri în comparație cu vremurile de dinainte de pandemie, 41% au răspuns că au dislocat aproximativ aceeași cantitate de capital deja în prima parte a anului 2022, în timp ce alți 38% spun că chiar l-au mărit. Doar 14% indică faptul că au investit mai puțin, iar 7% mențin activitatea în standby.

În ceea ce privește tipul de oportunitate de investiție pe care îl urmăresc în 2022, 45% indică profiluri value-add, 33% opportunistic și 22% tip core, indicând că se menține o mare varietate în ceea ce privește asumarea riscurilor.

Un alt aspect pe care îl întreabă sondajul este ce reducere minimă de preț în comparație cu nivelurile din 2019 necesită pentru a lua în considerare o noua oportunitate de achziție. Majoritarea celor chestionați optează pentru reduceri între 5% și 10%, 32% dintre acestea; său între 10% și 15%, pentru 25%.

Preocupări prioritare

În vederea efectuării de noi achiziții în lunile următoare, investitorii hotelieri plasează în prim-planul preocupărilor lor creșterea cheltuielilor, pentru construcții, aprovizionare și materii prime, urmată de inflația generalizată, incertitudinea privind rentabilitatea activelor hoteliere (care este așteptată pentru toamnă, în ciuda verii record), lipsuri de personal, probleme de finanțare sau evoluția incertitudinii din partea managerilor sau a arendașilor.

De asemenea, intervievații au menționat într-o măsură mai mică și alte aspecte precum criteriile ESG (de mediu, sociale și guvernanță), așteptările ridicate de preț ale vânzătorilor care se mențin în continuare, concurența dintre investitori de profil similar sau obținerea de autorizații pe anumite piețe. Nici ei nu sunt ignoranți de influența pe care o poate avea geopolitică (deși nu se așteaptă ca războiul din Ucraina să aibă un impact asupra Europei de Vest, ci mai degrabă asupra țărilor din zona, precum Cehia, Ungaria sau Polonia).

Știri hoteliere cu privire la investițiile hoteliere:

Investiții hoteliere 2022: cele mai căutate categorii și orașe din Europa

Apartamentele și resort-urile cu servicii hoteliere seduc investitorii din Europa

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.