Shadow

Antitrustul italian investighează dacă tarifele de zbor sunt stabilite prin algoritmi

Autoritatea pentru Concurență și Asigurarea Pieței din Italia (AGCOM) a anunțat că va investiga utilizarea algoritmilor pentru stabilirea prețurilor pentru zborurile care leagă Italia continentală de principalele sale insule, Sicilia și Sardinia, după ce a detectat „niveluri ridicate” ale tarifelor în „perioadele de vârf ale cererii”.   

„Concomitent cu reluarea cererii pentru transportul aerian de pasageri, începând cu anul 2022, au fost detectate niveluri ridicate ale prețurilor, de către subiecții instituționali și neinstituționali, în corespondență cu perioadele de vârf ale cererii”, a explicat autoritatea Antitrust într-un comunicat.    

Alături de efectele negative asupra funcționării pieței și asupra condițiilor de aprovizionare a consumatorilor” legate de utilizarea algoritmilor de stabilire a prețurilor, AGCOM va investiga și „metodele de publicare a costurilor biletelor de avion și a diferitelor componente ale acestora”.

Antimonopolio de Italia investiga si se fijan tarifas aéreas con algoritmos

Executivul a mers până într-acolo încât a impus companiilor aeriene un plafon de prețuri în fața creșterii biletelor, cu 200% peste prețul mediu, dar a fost nevoit să îl retragă după ce unele companii aeriene s-au plâns, cum ar fi Ryanair, care a amenințat că își va opri expansiunea în Italia și va crește zborurile din țări precum Spania și Portugalia.

AGCOM a explicat că, în prezent, „companiile aeriene adoptă sisteme de stabilire a prețurilor care, prin utilizarea de algoritmi și software de procesare a datelor, diferențiază și ajustează costurile zborurilor în timp”. 

Aceștia atrag atenția că, în ultimii ani, gradul de automatizare și sofisticare a acestor sisteme a crescut considerabil, atât datorită creșterii exponențiale a cantității de informații care pot fi procesate, cât și datorită progreselor tehnologice.

Acesta avertizează că „pentru viitor, utilizarea inteligenței artificiale și a tehnicilor de învățare automată ar putea permite utilizarea unor algoritmi de autoînvățare capabili să dezvolte noi criterii de stabilire a prețurilor”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.