Asociația agențiilor britanice și operatori britanici ABTA au scris premierului britanic Boris Johnson să ceară măsuri imediate pentru protejarea sectorului turistic și în special pentru a stabili excepții cu privire la aplicarea legislației de pachete turistice în această situație extraordinară cauzată de Covid-19 pandemiei. De asemenea, realizarea de schimbări care să permită reacționarea la situații similare în viitor.
Asociația a avertizat că clienții vor înregistra întârzieri în rambursarea lor după anulări masive de călătorie, în cazul în care companiile de turism sunt obligate să intre în faliment. Din acest motiv, solicită guvernului să acționeze fără întârziere, urmând exemplul a ceea ce fac țări precum Franța, Belgia, Danemarca și Italia, introducând schimbări în legislația Uniunii Europene, a declarat aceasta într-un comunicat.
ABTA s-a adresat atât premierului, cât și altor membri ai cabinetului solicitând măsuri imediate pentru a evita daunele industriei britanice.
CEO-ul asociației, Mark Tanzer, a declarat că „pandemia globală a pus o presiune financiară enormă asupra operatorilor și agențiilor de turism, companiile observând un colaps al vânzărilor, în timp ce se confruntă cu costurile repatrierii imediate și solicitările de rambursare a anulărilor de vacanță la o scară de neimaginat pe termen scurt”.
El adaugă că aceste firme de intermediere sunt ele însuși „în așteptarea rambursărilor de la hoteluri și companii aeriene și fără acești bani, pur și simplu nu au bani pentru a furniza rambursările clienților în termen de 14 zile”.
El considera că legislația în vigoare „este total inadecvată pentru a face față acestei situații. Vrem să evităm un scenariu în care companiile de turism, în mod normal de succes, care angajează mii de oameni, să se confrunte cu falimentul”, și că, în consecință, turiștii trebuie să aștepte multe luni pentru a primi rambursările prin sistemele de protecție financiară a Guvernului”.
„Propunem câteva modificări simple și temporare ale reglementărilor pentru a economisi mai mult timp pentru ca companiile să funcționeze în continuare, asigurând în același timp ca drepturile clienților sunt protejate”.
„Multe țări, inclusiv Franța, Belgia, Danemarca și Italia, au anunțat modificări similare cu reglementările lor, pentru a păstra industria călătoriilor și a proteja clienții”.
Într-un document, ABTA propune următoarele modificări temporare ale legii pachetelor turistice:
– Ca perioadă de 14 zile pentru plata rambursărilor să fie prelungită la o perioadă de patru luni.
– Ca Guvernul să poată confirma protecția continuă a creditelor de rambursare.
– În cazul în care furnizorii (de exemplu, hotelurile și companiile aeriene) nu pot sau nu vor putea rambursa operatorii de turism, ar trebui să existe un fond guvernamental de protecție a consumatorilor care să ajute la îndeplinirea termenelor de rambursare.
Sursă: hosteltur.com