Agențiile de turism din Germania și-au moderat vânzările de bilete și pachete turistice pentru sezonul de vârf 2023, cele care au raportat o activitate puternică scăzând de la 75% la 65% în perioada martie-aprilie, în timp ce cele care au raportat o activitate slabă au scăzut de la 3% la 6,5% în aceeași perioadă, potrivit indicelui Dr. Fried & Partner.
Chiar și asa, sectorul nu s-a arătat surprins. După luni de vânzări record, scăderea așteptărilor a fost un fenomen natural și previzibil. Mai ales că o mare parte din această activitate s-a datorat intenției consumatorilor de a-și cumpăra pachetele de vacantă înainte ca inflația să le facă prea scumpe.
Cu toate acestea, această tendință de a dori să garanteze o vacanță viitoare pare să fi atins punctul culminant, iar activitatea de cumpărare timpurie se răcește. Deși trebuie remarcat faptul că, în mod tradițional, de Paște se înregistrează o reducere a rezervărilor și vânărilor, deoarece este un weekend prelungit important în calendar.
În martie, 62% dintre agențiile de turism germane încă mai credeau că situația lor se va îmbunătăți, iar în aprilie doar 47%.
Potrivit Dr. Fried & Partner, 40% din agențiile germane încă cred că cererea va continua să crească în următoarele luni, în timp ce puțin peste 50% preferă să creadă că cererea va rămâne stabilă. Datele indică faptul că 7% dintre companiile de distribție a produselor turistice consideră că situația lor finaciară se va înrăutăți în viitor, după cum a raportat fvw.
Sursă: hosteltur.com