Shadow

Vânzare directă sau indirectă? Diferența de profit este de doar 0,03%

Hotelurile care încearcă să crească rezervările directe în detrimentul agențiilor și OTA riscă să aibă graduri de ocupare mai mici cu economii de costuri „nemăsurabile”, potrivit unui raport sponsorizat de Asociația Europeană de Servicii de Tehnologie și Turism (ETTSA), care reprezintă OTA și GDS-urile lider. 

Din acest motiv, ETTSA sugerează că principalul motiv pentru care hotelierii promovează vânzările directe, „este de a reduce transparența pentru consumatori”.

Studiul firmei de consultanță de economie Infrata, intitulat Hotel Distribution Cost, arată că distribuția directă nu este mai ieftină pentru hoteluri decât vânzările intermediare. Și pentru a-și susține argumentul, studiul explică că a găsit doar o mică diferență de 0,03% în „contribuția beneficiilor nete” între canalele directe și indirecte pe baza unei rate medii zilnice a camerei în Europa de 112 euro.

Raportul a analizat nu numai costurile principale, cum ar fi comisioanele OTA-urilor, dar și costurile de achiziție a clienților, servicii pentru clienți și dezvoltarea tehnologică.

Vânzare directă sau indirectă? Diferența de profit este de doar 0,03%
Vânzare directă sau indirectă? Diferența de profit este de doar 0,03%

Efectul de panou

Autorii studiului, deși subliniază că distribuția directă a hotelurilor este „considerabil mai ieftină” decât cea intermediară – 4,59 de euro pe rezervare – concluzionează că, dacă o unitate de cazare ar scoate tot inventariul sau de pe aceste canale pentru a-l duce pe site-ul său web „ar exista o modificare statistică nesemnificativă a contribuției nete totale. Cu toate acestea, este un probabil ca un hotel să sufere o scădere semnificativă în gradul de ocupare, ceea ce ar necesită o creștere substanțială a cheltuielilor în domeniul achiziției de clienți, marketingului online, dezvoltării tehnologiei și serviciilor pentru clienți”.

„Prin vânzarea indirectă, aceste costuri sunt în general suportate de intermediar din veniturile din comisioane”, subliniază raportul în ceea ce au numit „efectul de panou”. Hotelurile beneficiază în mod semnificativ afișându-se pe OTA. Până la 35% din rezervările hoteliere pot fi atribuite oaspeților care descoperă un anumit hotel și rezervă apoi direct cu acel hotel”. Fără aceasta, spune studiul, hotelurile ar trebui să își crească cheltuielile SEO între șapte și zece euro pe rezervare.

 

Puteti descarcă studiul la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.