Shadow

Va deveni TikTok LinkedIn-ul generației Z?

Astăzi, potrivit lui Jesús Olivier, profesor ESIC, „multe dintre domeniile vieții noastre implică utilizarea unei rețele sociale, mai ales pe măsură ce vârsta utilizatorului scade. Și nu mai există o rețea socială pentru fiecare zonă sau parte a vieții noastre ci, dacă nu toate, multe rețele aspiră sa acopere multe domenii ale vieții, estompând poate bariera din ce în ce mai subțire dintre viața personală și cea profesională”. Un exemplu în acest sens este TikTok, „poate în acest moment rețeaua prin excelență vizează divertismentul, favorita celor mai tineri și în care predomină formatul audiovizual. Luând în considerare aceste trei puncte forte, testează un proiect pilot, aflat în fază beta, care vizează căutarea unui loc de muncă, precum și recrutarea de către companii, Va deveni TikTok LinkendIn-ul generației Z?„. 

Jesús Olivier se întreabă dacă „rețele precum Tik Tok, bazate eminent pe formatul video, vor schimba modul în care generațiile următoare vor căuta de lucru„. Și așa cum subliniază el, „videoclipul este deja formatul vedetă printre cei mai tineri, Deși prezența sa este în principal în mediul de divertisment, totul ne face să credem că va fi cel mai utilizat format în alte domenii, și în cel de Resurse Umane.

În opinia sa, „într-o fază inițială, companiile care vor opta pentru formula de recrutare în care funcționează TikTok vor fi cele care sunt deja obișnuite să se deplaseze în apele inovației; cele care promovează încercarea și eroarea în toate departamentele lor și, prin urmare, și in cel de Personal sau de Resurse Umane. A priori, căutarea mai multor profile digitale poate fi primul pas pentru a o face ulterior cu profiluri care nu provin pur și simplu din mediul digital”.

Clipurile video de pe TikTok oferă informații care depășesc aspectele personale și le completează pe cele pe care candidatul le oferă în curriculumul său sau în timpul interviului.

Este deja o realitate, potrivit expertului, „faptul că multi profesioniști în resurse umane merg pe rețelele sociale – pe lângă LinkedIn sau similare – pentru a căuta sau evalua candidați, confirmând faptul că amprenta digitală a candidaților este evaluată”.

Este ceva total logic, recunoaște el, prin „furnizarea de informații care depășesc problemele personale, deoarece putem verifica stilul de comunicare pe care îl folosește, subiectele pentru care își manifestă interesul, modul în care interacționează cu alte persoane sau dacă tonul său tinde sa fie pozitiv, negativ sau neutru, precum și să știe care este atitudinea sa generală de obicei pe diferitele rețele. Pe scurt, sunt informații care se adaugă la cele furnizate deja de candidat prin CV-ul sau prin interviu în sine„.

Imposibil de separat viața profesională de cea personală

Însă expertul se întreabă dacă „conținutul pe care tinerii tind să-l încarce pe TikTok tinde să fie fără griji și rețeaua este orientată spre găsirea unui loc de muncă, dacă va pierde „prospețimea” conținuturilor mai personale.  Utilizatorii vor fi mai sobri când vor încărca conținut despre viața lor, având mai multă grijă de brandul lor personal? Sau va fi estompată bariera dintre viața profesională și cea personală?

În aceeași rețea socială, subliniază el, „poți alterna ambele tipuri de conținut, în funcție de obiectivul pe care îl ai cu ele. Unii utilizatori au chiar două profiluri complet diferite pentru a putea publica două tipuri de conținut și ca să nu amestece viața personală cu cea profesională”.

Generația Z, așa cum subliniază Olivier, „este conștientă de acoperirea rețelelor sociale în toate domeniile și, bineînțeles, și la locul de muncă, prin urmare, multe dintre profiluri sunt private, așa cum se întâmplă pe Instagram”.

Platforma pe care o testează TikTok, potrivit profesorului ESIC, „nu va fi integrată în rețeaua socială, ci va fi o pagină web accesibilă chiar din aplicația Tik Tok, deci este probabil că va exista o modalitate de a diferenția între utilizatorii cu conținuturi mai personale de cei cu conținuturi mai profesionale”.

La mijlocul anului 2021, în cuvintele lui Jesús Olivier, „încercarea de a separa 100% viața profesională de cea personală este practic imposibilă. Ne place sau nu, ambele lumi sunt din ce în ce mai conectate”.

Ce fac alte rețele sociale

Mai mult, după cum afirmă expertul, „este foarte probabil ca alte rețele să se angajeze în proiecte similare. Unele au făcut-o deja. Trebuie doar să vedem comportamentul utilizatorilor Clubhouse, anunțându-și camerele următoare pe Twitter, unde publicul a fost deja creat. Twitter a lansat rapid Twitter Spaces pentru a lupta împotriva Clubhouse, așa că este de așteptat ca orice mișcare care are un anumit succes va face ca restul rețelelor să facă la fel, nevrând să piardă oportunitatea”.

În acest sens, adaugă el, „unii ar putea considera că Instagram este deja o rețea care, prin utilizarea formatului video, poate fi o platformă ideală de căutare a unui loc de muncă în funcție de tipul de profesie. Eu, personal, nu aș cataloga-o deloc așa. Într-adevar, este o rețea care oferă multe informații despre candidat și pe care nu le-am obține niciodată într-un interviu personal”.

Mediul dintr-o sală de birou și, când se confruntă cu un străin subliniază Olivier, „este de obicei mult mai ostil și este posibil să nu apară trăsăturile candidatului care pot fi observate printr-un videoclip realizat în propia casă„.

„Toți acei profesioniști care apreciază competențele netehnice sau soft skills ale unui candidat au o platformă ideala pe Instagram pentru a-i descoperi și a avea un avantaj atunci când decid într-un proces de selecție”, așa cum a recomandat Jesús Olvier. 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.