Shadow

Utilizează Google Analytics pentru a defini „persoana buyer” a hotelului tău

Google Analytics nu este, de departe, cel mai bun instrument Web Analytics, dar este cel pe care îl avem cel mai la îndemână, mi se pare interesant să ia în considerare un exercițiu de analiza a contului nostru Google Analytics pentru a îmbunătăți abordarea strategiei digitale a găzduirii noastre. 

Astăzi, este mai mult decât interesant să aliniați informațiile care pot fi colectate datorită prezenței noastre online, prin intermediul instrumentului Google Analytics și să îl utilizăm pentru a defini diferite tipuri de persoane buyer. O persoană buyer este un concept definit ca reprezentarea figurii ideale a unui segment de piață, pe care compania îi va folosi pentru a structura o strategie de distribuție, de marketing și marketing segmentat. Datele structurate oferite de Google Analytics pot fi folosite pentru a articula reprezentări ale clienților tip, care ne permit să identificăm și să personalizăm această cifră către mixul de clienți cărora ne adresăm online.

A ști să identifici buyer îți permite să clarifici și să faci mai puțin abstracte procesele, cum ar fi comercializarea și marketingul.
A ști să identifici buyer îți permite să clarifici și să faci mai puțin abstracte procesele, cum ar fi comercializarea și marketingul.

De ce este poate fi interesant să definești persoana sau persoanele buyer a unei unități de cazare specifice?

Crearea de persoane buyer, pe baza datelor paginii web, ne va permite să creăm o bază pe care să planificăm atât strategia produsului, cât și comercializarea acestuia. Este posibil ca percepția strategiei din partea ofertei să fie de o parte, iar cea a cererii să fie pe de altă parte foarte diferită. Definirea acestor profiluri, următorul pas va fi alinierea lor la lanțul valoric al ofertei noastre și sincronizarea ambelor părți prin rezultatele obținute de la Google Analytics.

După ce vom avea aceste reprezentări fictive ale clienților de tip, va fi mai ușor să personalizezi produsul, precum și experiența clientului în sine. Pentru a propune o strategie 360º, adaptată tipurilor de clienți, ne va permite să adaptăm designul site-ului nostru web, să ne adaptăm ofertele, să personalizăm buletinele informative sau chiar să îmbunătățim stilul strategiilor de afișare sau cu modele atractive. Este interesant să luăm în considerare efortul și economisirea de timp și bani pentru a crea conținutul potrivit, pentru clientul potrivit adecvat și în momentul adecvat. Cu siguranța, reflecția anterioară vă amintește de conceptul de Revenue Management, deși în acest caz mergem mult mai mult la identificarea utilizatorului și nu atât la acțiuni de captare a călătorului.

 

Cum creăm persoana sau persoanele buyer a hotelului nostru?

Imaginea distorsionată a realității pe care am creat-o, atât prin propria impresie, atât prin propria noastră impresie, cât si prin cea a terților, trebuie sintetizată în cifre. Dacă obișnuim să folosim Google Analytics, totul va fi mult mai ușor. În acest fel, vom ști unde ar trebui să găsim informațiile de colectat. Scopul nostru este să structurăm conținutul pe baza a 3 rapoarte care ne vor ajuta să ne modelăm persoana cumpărătorului, indiferent dacă este unul sau mai multe:

 

Raport 1: Date demografice.

Unul dintre cele mai utile rapoarte pe care le putem obține de la Google Analytics este raportul de date demographice. Informaii privind vârsta, sexul și locația geografică a utilizatorilor site-ului nostru web segmentat în funcție de vizite, rate de respingere, conversii și alte posibilități. De exemplu, pentru un grup de apartamente la plajă, datele extrase determină că femeile cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani contribuie la cea mai mare parte a traficului, acestea fiind și cumparatorul cel mai rentabil. Vizitele utilizatorilor de sex masculin, pe de altă parte, sunt mai puțin rentabile, dar tind să aibă o rată de conversie mult mai mare. Pe baza acestor profiluri specifice putem defini două persoane buyer și să adoptăm o ofertă personalizată la acest tip de clienți.

 

Raport 2: Interese

Utilizatorii care au interese specifice sunt predispuși să achiziționeze produse sau servicii din categoria dată. Ar fi interesant, atunci când ne referim la site-urile web de găzduire, sa definești produsele care pot fi sau nu compatible cu cazarea asociată categoriei de călătorie și să profite de interesul potențialului client. În acest fel, putem găsi relații interesante din care să extragem gusturile și tendințele clienților la care putem asocia strategii Upselling și/sau Crosselling.

 

Raport 3: Surse și canale

Este interesant să se stabilească ce canale sunt implicate și la ce oră sunt implicate, în procesul de rezervare asociat cu fiecare tip de utilizator. Știind ce surse de trafic sunt mai potrivite pentru fiecare persoane cumpărătoare, ne va permite să cunoaștem tipul de conținut pe care trebuie să-l generăm, unde să le distribuim și chiar care va fi costul de achiziție atribuit captării acestei persoane buyer. Trecere de date și obținerea modelelor asociate cu interesele, piețe și canalele să fie esențiale pentru a fi corecte în identificarea modelului.

Pe lângă utilizarea informațiilor pe care Google Analytics ni le oferă, putem transfera și aceste informații cu CRM-ul unității de cazare pentru a vedea cât de reprezentativ este aceasta în numărul total de clienți. De asemenea, pot consolida acești cumpărători cu mai multe date și chiar se poate determina altele care nu au profil atât de online sau cel puțin nu sunt atât de legați de rezervarea directă. A lucra cu 3 sau 4 persoane buyer este suficient dacă dorim să ne profesionalizăm atât produsul, cât și strategia de marketing și de distribuție.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.