UNWTO: pachetul turistic „trebuie reformulat” după falimentul lui Thomas Cook

Falimentul operatorului turistic birtanic Thomas Cook, care are un impact asupra a treizeci de țări și a afectat 600.000 de călători în tranzit, arată că conceptul de pachet turistic „trebuie reformulat”, potrivit șefului serviciilor de informații de piață și competitivitate al Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO)Sandra Carvao. Falimentul lui Thomas Cook a deschis o dezbatere cu privire la viitorul pachetului turistic și a comercializării offline. 

„Cred că dispare nu, dar trebuie reformat, oamenii caută un serviciu dar nu ca înainteexistă anumite destinații în care pachetul va continua să fie foarte puternic, dar pachetul turistic trebuie reinventat”, a spus reprezentantul UNWTO, in declaratți către Efe.

Pentru Carvao, criza provocată de falimentul gigantului britanic este rezultatul unei companii care „nu s-a adaptat la noile vremuri„.

Deși a considerat că „nu se poate spune că este din cauza morții pachetului turistic”, deoarece în Spania această modalitate de vacanță este în creștere din 2010, trebuie să aibă loc o „reinvenție”, a insistat managerul UNWTO, care a spus că trebuie așteptate evenimentele cu privire la Thomas Cook.

„Vom vedea ce se întâmplă în săptămânile următoare, pentru că acest lucru este foarte recent, pentru a vedea în ce măsură există un înlocuitor. S-a vorbit deja despre TUI ca fiind interesat să înlocuiească unele destinații, vom vedea cum reacționează piață”, a adăugat ea.

Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) monitorizează situația cu țările cele mai afectate, iar Carvao a apelat la „responsabilitatea” statelor care trebuie să asigure revenirea rezidenților lor, aspect inclus în Codul de Etică Mondial pentru Turism, transformat în cadrul unei convenții din 2017. 

„Turismul este unul dintre principalii contributori la ocuparea forței de muncă. Există tot mai multe nevoi tehnologice, dar majoritatea companiilor se gândesc la ce profiluri să angajeze, nu la formarea oamenilor care deja lucrează la ei astfel încât să se poată adapta”.

Atomizarea companiilor din sectorul turismului generează că UNWTO să pretindă o politica turistică națională care să fie „transversală” și în care locurile de muncă să fie „esențiale”.

În acest sens, UNWTO a lansat o inițiativă, împreună cu școala de afaceri spaniole IE, cu scopul de a oferi instruire la nivel mondial, potrivit lui Carvao, care și-a exprimat optimismul cu privire la provocările pe care le prezintă digitalizarea, precum automatizarea sarcinilor.

Odată cu digitalizarea „locurile de muncă se vor pierde în mod evident, vor fi funcții care vor fi înlocuite, dar vor apărea altele, de la rețele sociale, analiza datelor sau locuri de muncă legate de aspectul social, cum ar fi accesibilitatea, dezvoltarea durabilaăsau mediul înconjurător”. 

Pentru a atrage noi profiluri de angajați, sectorul va trebui să lucreze pentru a fi mai atractiv, deoarece, din punctul de vedere al lui Carvao, este un sector perceput ca fiind de „salarii mici și un program complicat”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.