Pe piața germană a turismului emițător, turoperatorii conduc afacerile de distribuție a călătoriilor, dar nu întotdeauna în aceeași ordine. Acum, în plină redresare post-pandemică, sectorul, care are o cifră de afaceri totală de 24,2 miliarde de euro, continuă să se remodeleze, potrivit ultimului raport TravelTalk întocmit de publicația specializată Fvw, care include schimbări precum avansul în clasament al Aida Cruises și Schauinsland Reisen și confirmă stabilitatea primelor trei locuri pe podium.
În 2024, nu există nicio îndoială că TUI este cel mai mare operator turistic german, urmat de DER Touristik și FTI. Așadar, până acum totul rămâne neschimbat. Dar începând cu următoarele poziții, Topul 10 începe să se schimbe, cu Aida Cruises trecând pe locul patru, demonstrând că și-a revenit după pandemia de COVID-19, care a afectat atât de mult activitatea de croazieră din 2020.
În aceeași ordine de idei, TUI Cruises, care include brandul de lux Hapag-Lloyd Cruises, a revenit și ea pe locul opt și, ca și Aida Cruises , a depășit cifra de afaceri de dinainte de apariția Coronavirusului. Schauinsland-Reisen se află acum pe locul cinci, după ce a revenit la o creștere puternică în 2023, când vânzările au depășit pentru prima dată pragul de 2 miliarde de euro.
Comparativ cu 2021/22, turoperatorii și-au majorat vânzările cu 23,4% până la 26 miliarde de euro.
De fapt, acest angrosist se află înaintea Alltours. Ca brand individual, Vtours ar urma pe locul nouă. Cu toate acestea, de la sfârșitul anului 2019, turoperatorul cu sediul în Aschaffenburg face parte, împreună cu afacerea de vacanțe la soare și plajă a Hotelplan Suisse, din divizia „Volume Tour Operating” a Hotelplan Group și este inclusă în această cifră.
Doi turoperatori de origine turcă
Topul 10 este închis de (Anex Tour, Öger Tours, Neckermann Reisen, Bucher Reisen) și Ferien Touristik/Coral Travel, doi turoperatori cu societăți-mamă turcești, care sunt, de asemenea, puternice în afacerile de turoperare și în afacerile de inbound din Rusia și Europa de Est, se află pe locul nouă. Iar pe locul al zecelea se află Ferien Touristik/Coral Travel, după cum a raportat fvw.
În calitate de gigant german, TUI are o cifră de afaceri mult mai mare decât restul, cu 6,4 miliarde de euro În 2023, urmat de DER Touristik cu 3,48 miliarde de euro și, închizând topul FTI Group cu 3,16 miliarde de euro. De aici înainte, cifrele încep să scadă semnificativ, de la 2,3 miliarde de euro pentru Aida Cruises la 510 milioane de euro pentru Ferien Touristik/Coral Travel.
Gaura lăsată de Thomas Cook
Atunci când se analizează acest clasament, trebuie luat în considerare un fapt relevant în evoluția sectorului turoperatorilor, și anume dispariția în septembrie 2019 a Thomas Cook, chiar înainte de izbucnirea pandemiei. Cifra de afaceri a acestui angrosist, de 2,5 miliarde de euro, a fost distribuită între ceilalți distribuitori de turism și coincide cu revenirea vânzărilor celor șase grupuri principale în 2023.
Mai multe informații legate de piața germană:
– FTI Group a găsit un investitor internațional pentru a-și achita datoriile
– DER Touristik își schimbă numele în Dertour Group
– Agențiile germane, obligate să plătească majorarea taxelor aeriene
– Piața de outbound germană va crește în 2024, în special pe distanțe lungi
– Familiile germane rezervă sejururi all-inclusive și sejururi scurte pentru 2024
Trebuie remarcat faptul că TravelTalk a compilat date despre un total de 46 de companii din Germania, Austria și Elveția în raportul său privind dezvoltarea turoperatorilor din Europa Centrală. Deoarece au aceeași limbă, angrosiștii din aceste trei țări își vând produsele în mod indistinct pe aceste piețe, de aceea au fost calculați împreună.
Sursă: hosteltur.com