Shadow

TripAdvisor, un gigant în dificultate

Motorul de metacăutare TripAdvisor, care a înregistrat pierderi de 289 de milioane de dolari anul trecut ca urmare a pandemiei, a lansat o ofertă de obligațiuni convertibile cu care speră să strângă 300 de milioane de dolari. Sunt vremuri dificile pentru companie, care înainte de izbucnirea crizei coronavirusului, își pierduse deja cota din cauza Google

Obligațiunile convertibile lansate de TripAdvisor vor expira în 2026 și sunt destinate rambursării datoriilor și rambursării altor valori mobiliare cu termen 2025.

TripAdvisor, cu sediul în Massachussets (Statele Unite), a înregistrat anul trecut pierderi de 289 de milioane de dolari, cu o cifră de afaceri de 604 de milioane de dolari (-61%), deși și-a redus semnificativ costurile și cheltuieli.

Ca reacție la anunțul TripAdvisor, agenția de rating Moody’s a declarat că obligațiunile convertibile propuse „a fi neutre în ceea ce privește creditul dacă majoritatea veniturilor sunt utilizate pentru a rambursa obligațiunile senior existente scadente în 2025”.

Dacă TripAdvisor utilizează încasările pentru rambursările obligațiunilor senior scadente în 2025, „tranzacția ar fi neutră din punct de vedere creditar, deoarece ar exista o creștere mai mică de 10% a datoriilor restante și titlul mai scăzut așteptat pentru obligațiunile convertibile ar reduce cheltuielile pentru dobânzi”.

Cu toate acestea, agenția a avertizat că, dacă veniturile sunt utilizate în alte scopuri, datoria restantă a TripAdvisor ar putea crește semnificativ peste proiecțiile sale și ar putea duce la o retrogradare a ratingului său de credit.

Moody’s a declarat că se așteaptă ca focarele de coronavirus din SUA și Europa din primăvară să afecteze facturarea și lichiditatea TripAdvisor în prima jumătatea anului 2021, dar a doua „va fi îmbunătățită vaccinarea continuă în acele regiuni și așteptările unei creșteri. Cererea treptată pentru călătorie”.

Hipercompetența digitală

TripAdvisor, care s-a născut ca o rețea socială axată pe comentariile și evaluările clienților de hoteluri și apoi a evoluat într-un motor de metacăutare, a fost separat de Expedia în decembrie 2011, moment în care a început să tranzacționeze ca o companie independentă.

Trebuie să ne amintim ca lumea motoarelor de metacăutare a devenit un spațiu foarte retrâns în ultimul deceniu, după ce Booking a cumpărat motorul de căutare Kayak în 2012 și Expedia a achiziționat motorul de căutare Trivago în 2013.

Cu alte cuvinte, TripAdvisor este încă gratuit, în timp ce celelalte două mari motoare de metacăutare (Kayak și Trivago) aparțin a doua OTA-uri gigantice, permițându-le să beneficieze de economii de scară mai mari, sinergii și resurse.

Pe această piață hipercompetitivă, TripAdvisor face o serie de pași pentru a-și reinventa modelul de business, finanțat în mod tradițional prin publicitate și amenințat nu numai de OTA-uri, ci și de un monstru tehnologic: Google.

Trebuie amintit că în noiembrie 2019 (cu câteva luni înainte de pandemie) Expedia, TripAdvisor și Booking.com și-au prezentat rezultatele trimestriale și au suferit deja pierderi semnificative pe piața de valori: Expedia a scăzut cu 28%, TripAdvisor a scăzut cu 22% și Booking.com a scăzut cu 8%. Cauza? Costurile sale au crescut din cauza lui Google.

Google a anunțat că hotelurile și agențiile de turism din întreaga lume vor putea apărea gratuit pe link-urile de rezervare de pe Google Travel. A se citi: Cum să profiți de noua funcționalitate a lui Google pentru a genera mai mult trafic.

Noi modele de afaceri

Dacă afacerea tradițională a publicității digitale devine dificilă, TripAdvisor caută acum noi modalități de a câștiga bani.

Astfel, la începutul lunii martie, TripAdvisor a anunțat lansarea noului său program de abonament TripAdvisor Plus, unde hotelurile poartă o insignă specială și își sporesc vizibilitatea pe platformă.

Calitatea de membru în acest program este gratuită pentru hoteluri, fără costuri de abonament și rata de comision zero; dar nu și pentru călătorii, care trebuie să plăteasca o taxă anuală de 99 USD (83 de euro) pentru a accesa reduceri speciale, servicii personalizate, beneficii și avantaje precum detalii în cameră, upgrade-uri dacă sunt disponibile și invitații la spa, a informat portalul.

Acum TripAdvisor încearcă să strângă 300 de milioane de dolari printr-o o ofertă privată de obligațiuni convertibile, deoarece compania are nevoie de lichiditate pentru a supraviețui călătoriei grele a deșertului care încă trebuie parcurs … Și toate acestea pe o piață în care procesele de concentrare se accelerează.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.