Cloudbeds Travel Trends Report 2022 analizează noile tendințe de rezervare, pentru a facilita hotelierilor și proprietarilor să obțină mai multe venituri și profitabilitate de la viitorii lor oaspeți. Raportul menționat mai sus reunește tendințele care vor modela viitorul industriei hoteliere și ospitalității, în timp ce piața învață să trăiască cu impactul pandemiei. Un mediu dinamic al cererii, rezervările directe si sejururile mai lungi sunt cele trei tendințe care vor genera rezervări în 2022.
Folosind resurse multiple din surse precum Expedia, Vrbo, Airbnb și Skift, precum și platforme de date despre ospitalitate precum STR, pentru a-și trage concluziile, raportul oferă o perspectivă asupra modului în care pandemia a influențat trei schimbări majore în obiceiurile de rezervare care vor afecta cazarea de afaceri anul trecut.
Documentul menționat mai sus oferă, de asemenea, sfaturi utile cu privire la modul de a răspunde la aceste tendințe în schimbare, precum și recomandări valoroase pentru hotelieri și proprietari cu privire la domeniile de afaceri în care să investească, precum și instrumente și tehnici utile pentru adaptarea, actualizarea și promovarea ofertei sale pentru optimizarea tuturor oportunităților disponibile de a genera venituri.
Cerere dinamică
Unul dintre cele mai mari efecte ale pandemiei este că cererea de călătorie a fost întotdeauna imprevizibilă. Chiar și factori precum locația și sezonalitatea nu mai sunt la fel de fiabili ca înainte. O mare parte din imprevizibilitate a fost determinată de închideri și modificări ale restricțiilor la frontieră, care i-au forțat pe mulți călători să-și anuleze sau să-și schimbe planurile în ultimul moment.
Un singur anunț poate provoca, de asemenea, creșteri uriașe ale cererii, Dovada în acest sens a fost creșterea spectaculoasă a căutărilor de călătorii în Statele Unite din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), care pe Expedia au crescut cu 95% de la o săptămână la alta, după ce Casa Alba a anunțat ridicarea restricțiilor de călătorie pentru vizitatorii internaționali vaccinați.
Călătorii, acum obișnuiți cu aceste incertitudini, și-au schimbat obiceiurile de rezervare în consecință, scurtând considerabil timpul de rezervare. De fapt, mulți consumatori preferă să aștepte până la o dată mai apropiată de călătoria lor pentru a rezerva.
79% dintre călători rezervă acum în decurs de 14 zile de la data șederii, în creștere față de 24% în urmă cu un an, potrivit STR.
Flexibilitatea rămâne o prioritate pentru mulți călători: aproape unul dintre călători declarând că politica de anulare a unui furnizor de cazare este unul dintre cei mai importanți trei factori care influențează rezervarea lor.
Un număr tot mai mare de călători profita de flexibilitatea de a „acumula călătorii”, rezervând două sau mai multe în aceeași perioadă, în cazul în care problemele legate de coronavirus le strică planurile de călătorie preferate.
Cea mai bună rezervare directă
La începutul pandemiei, când ordinele de blocare au dus la anulări masive de călătorie, mulți consumatori, notează Cloudbeds, „au fost frustați de OTA pentru comunicarea slabă și întârzierele mari în emitarea rambursărilor. Presa negativă rezultată a erodat încrederea consumatorilor în rezervarea cu ele”.
Într-un sondaj realizat de GlobalData în iunie anul trecut, 39% dintre consumatori au spus că în mod normal ar rezerva direct, față de 17% care ar opta pentru OTA și comparatori. Potrivit Skift, 56% din rezervările de hoteluri independente au venit de pe canalele directe in 2020, în creștere față de 39% cu un an mai devreme, reflectând o creștere de 17 puncte procentuale.
Sejururi mai lungi
Înainte de pandemie, escapadele de weekend erau una dintre cele mai populare modalități de călătorie, dar această tendință s-a inversat atunci. În acest sens, un sondaj GlobalData a relevat ca 44% dintre utilizatori preferă călătorii de agrement de cel puțin șapte nopți, în timp ce 26% ridică această cifră la mai mult de 10 nopți.
Sejururile mai lungi sunt, de asemenea, în creștere în popularitate: raportul Airbnb privind veniturile din al treilea trimestru 2021 arată că sejururile de 28 de zile sau mai mult cresc cel mai mult în companie, reprezentând 20% din nopți rezervate în acel trimestru, comparativ cu 14% cu un an mai devreme.
Sursă: hosteltur.com