TripBarometer, studiul anual TripAdvisor realizat de compania de cercetare independentă Ipsos MORI, dezvăluie principalele tendințe de călătorie pentru anul 2019 datorită celor peste 23.000 de respondenți din întreaga lume. Printre concluziile sale iasă în evidență faptul că canadienii sunt cel mai probabil predispuși să caute un climat bun, că chinezii valorează brandurile hoteliere mai mult decât europenii sau că argentinienii sunt cei care se deplasează cel mai mult fără a avea o călătorie specifică în minte.
Respondenții au comentat cele mai recente călătorii, criteriile de alegere a destinației, bugetul, activitățile realizate și nevoile lor.
Raportul detaliază, de asemenea, preferințele și nevoile călătorilor, în funcție de criteriile demografice și naționalitate.
Călătorii tineri
Generația milenial este cea mai dispusă să facă o excursie într-un oraș, după cum arată 42% dintre respondenți, comparativ cu 30% dintre ceilalți călători. În plus, călătorii mai tineri au mai multe șanse de a căuta experiențe mai interesante, în timp ce adulții optează pentru o cultură și planuri mai relaxate.
De asemenea, raportul indică faptul că cei mai tineri sunt cei care au grijă cel mai mult de bugetul lor, ceea ce reprezintă aproape jumătate din ceea ce tind să cheltuiască baby boomers. Cu toate acestea, ei sunt la fel de dispuși să plătească mai mult pentru lux.
Preferințe pe naționalități
Canadienii sunt cel mai predispuși să caute o climă bună. Pentru 30% a fost motivul principal în alegerea ultimei călătorii.
De asemenea, britanicii optează pentru climatul mai cald pentru vacanțele lor. De fapt, acesta constituie primul criteriu de alegere a destinației pentru 24% dintre acestea.
Pentru asiatici, în special cei din China, brandurile hoteliere sunt mult mai apreciate decât de către europeni. În plus, sunt între de două și trei ori mai predispuși să primească întrebări de la TripAdvisor. Ei sunt, de asemenea, mai dispuși să caute o mulțime de informații cu care să înceapă planificarea.
Argentinienii sunt cei care tind să se deplaseze mai regulat fără să aibă în minte o călătorie specifică. La cealaltă extremă se află turiștii din Asia, care sunt printre cei mai predispuși să facă acest tip de călătorii.
Organizarea călătoriei
Persoanele care călătoresc singure sunt cei care se ocupă cel mai mult de organizarea transportului înainte de a rezerva alte aspecte ale călătoriei. Așa cum se întâmplă cu argentinienii și elvețienii, mult mai predispuși decât alți călători să își organizeze mai întâi transportul.
Raportul constată că mai mult de 25% dintre călători compară opțiunile lor înainte de rezervare, în special cei care se preocupă cel mai mult de bugetul lor. În plus, chinezii, brazilienii și malaysii sunt cei care caută cele mai bune oferte pentru călătoriile lor.
Destinațiile
În general, asiaticii preferă să viziteze mai multe locuri, și dau prioritate emoțiilor și distracției mai mult decât relaxării și calmului. Și, potrivit TripBarometrului, are de două ori mai multe decât media pentru a face o excursie inspirată de ceva ce au văzut pe TripAdvisor.
Spaniolii și italienii sunt printre cei mai înclinați să prefere istoria și cultura locală mai mult decât condițiile meteorologice ale destinației.
Pe de altă parte, studiul indică faptul că cel puțin 10% dintre călători aleg o croazieră, iar fanii acestui tip de agrement au de două ori mai multe șanse să caute oferte excelente.
Sursă: hosteltur.com