Summit-ul miniștrilor organizat de UNWTO (Organizația Mondială a Turismului) în cadrul World Travel Market (WTM) a fost scena unei dezbateri la nivel înalt privind rolul turismului în dezvoltarea rurală, provocări și oportunități. La aceasta, marile branduri la nivel mondial precum Google și Mastercard, au expus modul în care pot ajuta cazarea, magazinele fermele și restaurantele să stimuleze turismul rural. Nu este surprinzător că „Turismul și dezvoltarea rurală” este deviza aleasă pentru Ziua Mondială a Turismului din 2020, care are loc în fiecare 27 septembrie.
„Tehnologia pentru dezvoltarea rurală” a fost deviza acestui Summit organizat în colaborare cu WTM, care s-a concentrat pe rolul pe care îl joaca inovația și tehnologia în turism și abilitarea comunităților rurale, și la care au participat 75 de miniștri și vice-miniștri ai turismului.
Și, potrivit ONU, 68% din populația lumii va trăi în orașe în anul 2050. În multe locuri aceasta înseamnă că comunitațile rurale sunt „lăsate în urmă”, iar turismul este cheie pentru reducerea decalajului rural-urban, creând locuri de muncă și determinând sustenabilitatea economică.
În acest sens secretarul general al UNWTO, Zurab Pololiskavili a recunoscut că „la nivel global, sărăcia este copleșitor de rurală. Acest lucru înseamnă că, dacă suntem un turism serios care stimulează creșterea și dezvoltarea, trebuie să privim în afara orașelor noastre. Trebuie să lucrăm împreună pentru a ajuta chiar și cea mai mică comunitate să se bucure de numeroase și diverse beneficii pe care le poate aduce turismul”.
Participanții din sectorul public și cel privat au explorat potențialele beneficii ale tehnologiei digitale și au fost de acord că inovația și diseminarea cunoștintelor vor fi vitale pentru a reduce acest decalaj rural-urban, anagajându-se să nu lase pe nimeni în urmă este contribuția turismului la dezvoltarea rurală.
Exemple de bune practici
Pe aceeași linie, liderii corporativi și antreprenorii care au participat la întâlnire au îndemnat factorii de decizie la vârf să colaboreze cu antreprenorii pentru a contribui la dezvoltarea comunităților rurale.
Și, după cum a subliniat Debbie Hindle, directorul executiv al Four Travel, „turismul rural nu se limitează doar la primirea turiștilor. O dovadă în acest sens este că inițiativa „Fethiye Taste” pe care Travel Foundation o desfășoară în Turcia încurajează fermierii să producă hrana pentru hotelurile locale și să informeze vizitatorii despre aceasta”.
La întâlnire au fost prezentate alte exemple de inițiative care sunt realizate în acest sens:
– Instruire Google: Ann Don Bosco, responsabilă pentru Crestere la Google, a indicat că gigantul tehnologic a instruit 120.000 de persoane în hotelurile rurale din Grecia, astfel încât să poată profita din plin de tehnologie; inițiativa pe care intenționează să o extindă în Japonia și Kenya.
– Plata online: Mastercard, așa cum a explicat vicepreședintele Partneteriatului Turistic Global, Diana Muñoz-Méndez, ajută micile întreprinderi rurale, cum ar fi ferme, magazine și restaurante, să execute operațiuni de colectare digitală, mai degrabă decât utilizarea de numerar, având în vedere ca majoritatea turiștilor plătesc astăzi cu cardul de credit.
– Rețea de orașe patrimoniu: Santiago Camps, directorul executiv al Mabrian Technologies, a arătat cu o rețea de orașe de patrimoniu din Columbia rurală a contribuit la îmbunătățirea experienței călătorilor și la distribuirea veniturilor din turism dincolo de orașe și atracții mai comune.
– Destinații atractive pentru investitori: Gary Stewart, directorul acceleratorului Wayra UK, a evidențiat destinații precum Suedia și Israel ca exemple bune de locuri atractive pentru investitorii în tehnologie.
– Conservarea patrimoniului și a tradițiilor: Aceasta este promovată de Arabia Saudită care, în cuvintele președintelui Comisiei de Turism și Patrimoniu Național, Ahmad al-Khatib, „are obiective ambițioase pentru dezvoltarea turistică, dar doreste să-și păstreze tradițiile și moștenirea rurală unică. De exemplu, gazdele Airbnb pot găzdui turiști în zonele rurale unde încă nu există hoteluri. Vizitatorul poate trăi cu o familie și poate vedea cum aceștia mănâncă și se îmbracă”.
– Dar nu au fost singurele exemple, deoarece au citat, printre altele, aplicațiile tehnologiei mobile în Sierra Leone, stimulente fiscale pentru hotelurile rurale din Colombia, inițiativele WiFi din Portugalia, utilizarea produselor din trestie de zahăr și nuca de cocos în Guatemala, sau pălării pictate în Panama.
Participarea sectorului public
împreună cu liderii sectorului privat, sectorul public a fost reprezentat de reprezentanți de turism la nivel înalt din Albania, Bolivia, Colombia, Grecia, Guatemala, Panama, Portugalia, Arabia Saudită, Sierra Leone și Yemen, precum și Gloria Guevara, președinte și director al Consiliului Mondial al Călătoriilor și Turismului (WTTC) și secretarul general al UNWTO.
Toți acesșia au discutat despre importanța dezvoltării rurale în aceste țări pentru a sprijini turismul și economiile naționale. Rezultatele sale vor servi drept bază pentru construirea unghiului tematic general al multor acțiuni și inițiative UNWTO la nivel mondial.
Inițiativa Comisiei Europene
De asemenea, Comisia Europeană a lansat o campanie „Poporul meu, viitorul meu”, cu scopul de a face publice oportunitățile oferite de Uniunea Europeană și de a se angaja într-un dialog pe o mare varietate de probleme în zonele rurale. Această inițiativa va acoperi șapte țări: Franța, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Polonia și Spania.
În aceste zile, publicul poate participa la diverse activități și obține informații despre aceste oportunități de sprijin local prin povești povestite la prima persoanp. Vizitatorii pot concura într-un chestionar despre Europa, să exploreze lumea realități virtuale sau să facă poze, toate sub motto-ul campaniei.
La întâlnire au participat, de asemenea, reprezentanți ai Comisiei Europene, care răspund la întrebări și comentarii ale cetățenilor cu privire la sprijinul pe care UE îl pune la dispoziție.
Sursă: hosteltur.com