Pe măsură ce sectorul turistic își revine din efectele crizei generate de coronavirus, potrivit Johanna Bonhill-Smith, analist la GlobalData specializat în turism, „companiile și clienții evoluează într-un mod similar către modalități mai sustenabile de călătorie, așa că certificarea va juca un rol important în viitor”. Există deja numeroase certificate de sustenabilitate în industria turismului, dar standardele B Corp ar putea fi poziționate drept cele mai solicitate, acoperind toate domeniile spectrului de mediu, social și guvernanță (ESG). Aproximativ o duzină de touroperatori au deja acest sigiliu, așa că există o marjă mare pentru a crește adoptarea standardelor necesare pentru a-l atinge. Artiem a fost primul lanț european care și-a certificat impactul pozitiv cu acest distinctiv.
Schimbările climatice (68%), deficitul de resurse (63%) si managementul lanțului de aprovizionare (49%) sunt, în această ordine, cele mai importante trei probleme ESG conform unui sondaj GlobalData. După cum recunoaște compania, „natura călătoriei nu este sustenabilă în sine așa cum este acum, dar trebuie să se țină cont și de faptul că multe populații și economii depind foarte mult de turism, lucru care nu poate fi ignorat”.
Clienții pun presiune pe operatorii de turism să fie mai transparenți cu inițiativele lor de durabilitate, să fac mai mult decât să îndeplinească doar responsabilitățile lor de mediu și să adopte obiective ESG mai profunde. Certificatul B Corp poate ajuta companiile să demonstreze că o fac.
Consumatorii iau mai mult în considerare respectul pentru mediul înconjurator al serviciilor decât dacă sunt sau nu inteligente. În acest sens, un alt sondaj GlobalData a relevat faptul că un pordus sau serviciu etic, respectuos cu mediul înconjurator sau social influențează într-un fel 76% dintre participanții la studiu atunci când vine vorba de achiziționarea acestuia. Cu toate acestea, în cazul nivelului lor de digitalizare sau inteligență, acest procent scade la 66%. Aceste priorități ar trebuie să fie luate în considerare de către operatorii de turism pentru a opta pentru certificatul B Corp.
Deloc surpinzător, adoptarea acestei certificări, potrivit Bonhill-Smith, „capătă amploare în rândul operatorilor de turism. De exemplu, după trei ani de muncă pentru a realiza acest lucru, Intrepid Travel a fost primul operator de turism care a realizat acest lucru, urmat de alții precum Frontiers North, Amazon Explorer și Joro. Multe start-up-uri lucrează, de asemenea, la asta, inclusiv operatori de nișă precum Byway travel și Moderna Adventure.
Problema, în opinia analistului, este „lipsa actuală a marilor operatori cu acest certificat. Marile OTA și-au creat propriile obiective de sustenabilitate, unul dintre cele mai importante fiind Travalyst, promovat de Ducele de Sussex în colaborare cu Booking.com, Skyscanner, Trip.com Group, TripAdvisor și Visa„.
În ciuda faptului că este o inițiativă pozitivă, potrivit Bonhill-Smith, „B Corp certifică faptul că, compania lucrează ca o forță spre bine și că problemele ESG sunt în centrul ei. Din acest motiv este de așteptat să fie mai solicitată de către toți actorii din sector, iar firmele cu acest sigiliu pot fi cele care în viitor să stabilească tendințele turismului sustenabil„.
Sursă: hosteltur.com