Republica Dominicană se confruntă cu furtuna perfectă și nu se recuperează

Republica Dominicană încă nu se recuperează de la criza de imagine suferită de moartea unei duzini de turiști americani în timpul sau după vacanța lor la destinație, în timp ce rezultatele legale finale ale anchetei. Aceste evenimente au avut un impact mass-media asupra principalelor piețe emitente, SUA și Canada. Caderea a fost în august, de 22,3% pe piața respectivă și încă nu se recuperează. 

Acum două săptămâni trebuia să fie prezentate rezultatele definitive ale anchetei efectuate de FBI cu privire la moartea mai multor turiști americani în timpul său după vacanțele lor în Republica Dominicană (mai multe informații în articolul: Republica Dominicană: analiza crizei de imagine care afectează destinația).

Sectorul speră să se finalizeze cu rezultate favorabile pentru destinație acest capitol negru din istoria turismului țării și, mai ales, să poată începe o campanie de promovare care să pună capăt crizei de reputație a Republicii Dominicane, în special în America de Nord. Ei sperau că aceste rezultate vor clarifica o dată pentru totdeauna faptul că decesele turistice nu au nici o legătură cu practicile rele ale hotelurilor în care au fost cazați turiștii nici cu probleme de siguranță sau calitate ale serviciilor furnizate. Cu toate acestea, Procurorul General și Ministerul Turismului au anulat, în mod neașteptat, conferința de presă prevăzută pentru a face cunoscute aceste rezultate, posibil datorită momentului politic din afara țării, cufundat în alegerile primare ale celor două partide majore, Partidul Eliberarea Dominicană (PLD) și Partidul Revolutionar Modern (PRM).

Un impact “îngrozitor și excesiv”

Așa cum a explicat managerul lobby-ului hotelierilor spanioli prezenți în această destinație, Inverotel, Ramón Rosselló, impactul campaniei media desfășurate în SUA asupra deceselor de turiști a fost „terifiant și excesiv”, cu o scădere de peste 22% în luna august a pieței principale sursă a destinației, SUA și Canada. „Cel mai rău este că situația este gravă și toate acestea, dacă este un motiv”, se lamentează Rosselló, întrucât sectorul speră ca datele finale ale anchetei vor clarifica că hotelurile nu au avut nicio legătură cu moartea acelor oameni.

Roselló amintește că Republica Dominicană se află la un nivel jos al mediei globale de incidente care implică turiști și vizitatori. Dar în ciuda acestui fapt, compania media desfășurată în principal în SUA a luat aproape un sfert din turiștii proveniți din țara respectivă, potrivit cifrelor de la Banca Centrală Dominicană (BCRD).

“Am demonstrat că nu este adevărat că există o avalanșă de decese de turiști americani în țară și nu este adevărat nici că există morți misterioase”, a asigurat Francisco Javier García, ministrul de Turism al Republicii Dominicane”.

Piața din America de Nord a scăzut cu 22,3%

În primele opt luni ale anului, Republica Dominicană a primit 4.664.036 de turiști, echivalentul a 0,4% mai mult decât în aceeași perioada a anului 2018, potrivit datelor oficiale. În cadrul acestui rezultat, dominicanii nerezidenți au înregistrat o creștere de 14,8%, în timp ce străinii au înregistrat 1,8%, atribuit în principal contracției de 22,3% pe piața nord-americană.

În cazul particular al lunii august, raportul BCRD a indicat că sosirea pasagerilor nerezidenți a scăzut cu 7,5%.

Cu creșteri relative de 4,9% și creșteri de 12,9% în sosirea turiștilor din Europa (în special din Spania) și America Centrală și Caraibe (evidențiind Puerto Rico), a permis reducerea parțială a scăderii de 22,3% din America de Nord.

Prăbușirea lui Thomas Cook a însemnat o anulare de 21.873 de locuri de transport aerian, potrivit unei analize realizate de Mabrian Tehnologies. 

Peste 58% dintre turiștii care sosesc anual în Republica Dominicană provin din America de Nord, comparativ cu 23,7% în Europa și 13,6% în America de Sud. Din luna iunie, Indicele de Percepție a Securității al destinației, analizat de Mabrian, indică o scădere verticală a reputației destinației pe piața americană, care a dus la o scădere a prețurilor în hoteluri de 3 și 4 stele de până la 42% în primul caz și de până la 15% în al doilea caz. În septembrie, scăderea prețurilor a fost menținută, cu -38% la hotelurile de 3 stele și -10% la hotelurile de 4 stele deși unitățile de 5 stele au reușit să crească prețurile de peste 5% și până la 16% în luna august.

 

Sursă: hosteltur.com

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.