Shadow

Profiturile Booking au crescut în pofida amenzii istorice a CNMC

Grupul de turism online Booking Holdings Inc a obținut venituri de 4,289 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 40% față de anul precedent, a anunțat compania aeriană în prezentarea rezultatelor sale anuale. Conglomeratul deține mai multe companii, printre care Booking.com, Priceline, Kayak, Agoda și OpenTable

Profiturile Booking au crescut
Fuente: Wikimedia Commons

Profituri

Profiturile obținute de Booking Holdings în ultimii doi ani financiari au fost următoarele

  • Anul 2022: 3,058 miliarde de dolari
  • Anul 2023: 4,289 miliarde de dolari
  • Variație anuală +40,25%

În bilanțul prezentat pe 22 februarie, compania explică faptul că a provizionat la capitolul pierderi din 2023 un element în valoare de 530 de milioane de dolari, corespunzător unei decizii preliminare luate de Comisia Națională a Piețelor de Concurență (CNMC) a Spaniei.

Booking.com riscă o posibilă amendă de 486 de milioane de euro (530 de milioane de dolari), cea mai mare din istoria CNMC, pentru abuz de poziție dominantă, în urmă a două plângeri depuse de Asociația Spaniolă a Managerilor de Hoteluri și de Asociația de Afaceri Hoteliere din Madrid. Compania a transmis că „intenționăm să facem apel la această decizie fără precedent iîn Spania, dacă va deveni definitivă”.

În plus, Booking Holdings a înregistrat, de asemenea, o pierdere suplimentară de 276 de milioane de dolari (ca o provizie sau rezervă pentru a acoperi posibile pierderi viitoare) în legătură cu fondul de pensii din Olanda, unde Booking.com are sediul central.

Venituri

Pe de altă parte, cifra de afaceri a companiei in ultimii doi a fost:

  • Anul 2022: 17,09 miliarde de dolari
  • Anul 2023: 21,365 miliarde de dolari
  • Variația anuală +25%

„Pentru întregul an, am atins o etapă semnificativă, cu peste un miliard de nopți rezervate pe platformele noastre, și am atins niveluri record de rezervări brute, venituri și venituri operaționale”, a spus Glenn Fogel, CEO al Booking Holdings, în llegătură cu aceste rezultate.

Potrivit lui Fogel, compania este încrezătoare în „creșterea pe termen lung” a sectorului turistic.

A se citi și

TripAdvisor câștigă 10 milioane de dolari în 2023, în scădere cu 50%

Airbnb câștigă 4,792 miliarde de dolari în 2023, în creștere cu 153%

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.