Shadow

Principalele provocări ale companiilor de croazieră în reluarea activității lor

Atât companiile de croazieră, cât și porturile sunt optimiste pentru următoarele luni și se confruntă cu etapa post-COVID cu perspective bune. De fapt, peste 30 de nave sunt programate să intre în serviciu anul viitor. De fapt, peste 30 de nave sunt programate să intre în serviciu anul viitor. Totuși, în această nouă fază vor trebui să se confrunte și cu o serie de provocări, cum ar fi probleme în recrutarea personalului din cauza restricțiilor la bord impuse de protocoale și de sustenabilitate, după cum au subliniat reprezentanții sectorului care au participat la International Summit Cruise, la summitul de croazieră care a avut loc săptămână trecută la Madrid

Din august 2020, sectorul își redresează activitatea încetul cu încetul, cu mai multă intensitate față de vara trecută, și este de așteptat ca până la sfârșitul anului în jur de 80% din flotă să fie în funcțiune.

Printre principalele măsuri pe care companiile de transport maritim le promovează pentru a evita contagierea cu COVID-19, majoritatea au ales să accepte la bord doar pasagerii vaccinați, care în orice caz trebuie să treacă un test înainte de îmbărcare, măsuri care sprijină cei 90% dintre pasageri, conform unui sondaj realizat de Cruise Critic – un spațiu de recenzii de croaziere – la începutul lunii.

Cu toate acestea, sectorul încă suferă de restricții specifice, ca și în Italia, unde orice călător care sosește pe uscat sau pe calea aerului are libertate de mișcare, dar dacă sosește cu vasul de croazieră poate vizita orașele doar prin coridoare pentru excursii. O limitare care reprezintă o frână pentru mulți pasageri, care continuă să-și amâne călătoriile în așteptarea acestor cerințe, după cum s-a explicat la summit-ul de croazieră, organizat de Cruise News Media Group (CNMG).

Companiile de transport maritim au expus dificultățile pe care le întâmpină pentru a opera într-un mediu în care fiecare țară are protocoale și restricții diferite. În acest sens, Tine Oleman, de la TUI Cruise, a susținut că ar trebui să se bazeze mai mult pe securitatea și puterea protocoalelor companiei de transport maritim.

Sustenabilitatea a fost provocarea cea mai menționată la summitul croazierelor.

Pe de altă parte, acest sector suferă și din cauza distrugerii a mii de locuri de muncă necesare activității sale, precum șoferi de autobuz sau ghizi turistici, precum și închiderea micilor touroperatori și a afacerilor locale.

Companiile de transport maritim au reamintit săptămâna aceasta la Madrid că în cea mai grea perioadă a izolării au avut dificultăți enorme în a-și trimite echipajul acasă și acum au probleme în recrutarea personaului din cauza restricțiilor la bord pe care le impun protocoalele.

Se stabilește că echipajul nu poate coborî de pe navă în timpul escalelor și multe dintre instalațiile pe care le aveau la dispoziție pe navă, cum ar fi sala de sport pentru membrii echipajului sau similare, nu sunt operaționale. 

Sustenabilitate și porturi

Sustenabilitatea este o mare provocare pentru industria turismului și în special pentru segmentul de croazieră. Participanții la International Cruise Summit au indicat că porturile trebuie să creeze infrastructuri care să permită conectarea electrică a navelor la țărm, atunci când acestea se află în port, astfel încât să își poată opri motoarele.

Pe de altă parte, și ținând cont de faptul că gazul natural lichefiat face progrese puternice ca și combustibil alternativ la păcură, obținându-se o reducere de 100% a emisiilor de oxid de sulf și de 30% a celor de CO2, porturile vor trebui, de asemenea, instaleze infrastructura pentru a putea furniza acest combustibil navelor.

Mario Zanetii, CEO al Costa Cruises, a evidențiat rebranding-ul realizat pe baza preocupărilor pasagerilor cu privire la sutenabilitate și luarea în considerare a escalelor scurte. Compania și-a mărit timpul de escală și a incorporat Turcia în itinerariile sale și ca port de îmbarcare.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.