Shadow

PIB-ul turistic mondial își încetinește creșterea în 2019 la 3%

World Travel and Tourism Council (WTTC), se așteaptă ca produsul intern brut (PIB) turistic global să fi crescut cu aproximativ 3% în 2019, ceea ce va adăuga nouă ani de creștere peste economia mondială, potrivit președintelului și CEO-ului său, Gloria Guevara

 

Deși este o rată mai mică decât în anii precedenți, cu creșteri de 3,9% în 2018 și de 4,6% în 2017, WTTC rămâne optimist pentru viitor, dar avertizează că este necesară redoblarea eforturilor și beneficierea de transformarea care are loc în sectorul turismului. 

 

Această încetinire se datorează unor factori precum războiul comercial dintre Statele Unite și China, care a afectat nu numai aceste două țări, ci practic restul lumii; protestele sociale din Hong Kong și America Latină sau incertitudinea generată de Brexit, după cum a indicat Guevara, într-o conferință de presă desfășurată în cadrul celei de-a șasea ediție a Forumului Hotusa Explorer. 

Gloria Guevara

 

Guevara a amintit că, în 2018 Hong Kong a înregistrat proporțional cu economia cel mai mare PIB turistic din lume, care nu va fi repetat în 2019, din cauza căderilor în sosirile de turiști la destinație și în gradul de ocupare hotelieră și, în plus, această criza efectează alte țări din regiunea.  

 

În cazul Americii Latine, acestea au fost văzute de la schimbările guvernului din unele țări la unele mobilizări sociale în altele, care au avut un impact mare în toată regiunea. 

 

America Latină se confruntă cu probleme pentru a se recupera și, în timp ce 2018 nu a fost cel mai bun an, 2019 „pare să fie mai rău”, a spus Guevara. 

 

În ceea ce privește Regatul Unit, afectată de Brexit, în 2017, PIB-ul său turistic a avansat cu 4,6%; în 2018, a crescut cu 1%, iar în 2019, WTTC anticipează o creștere zero, deși cifrele finale vor fi cunoscute în martie. 

 

Incertitudinea generată de plecarea acelei țări din Uniunea Europeană face ca britanicii să călătorească mai puțin, să își schimbe destinația și să rezerve mai puțin în avans, ceea ce afectează direct operatorii de turism. 

 

Falimentul lui Thomas Cook se datorează mai mult Brexitului, în opinia sa, decât problemelor interne, deoarece operatorii de turism își vând pachetele turistice cu mult timp în avans, ceva care s-a schimbat din cauza incertitudinii generate. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.