Agențiile germane au continuat să reducă diferența cu perioada pre-pandemică, potrivit datelor din raportul lunar Reisebürospiegel („Oglinda agențiilor de turism”) întocmit de firma de consultanță ta-ts. În iulie 2022, au vândut cu 131% mai mult decât anul trecut și au fost doar 18,3% față de ultimul exercițiu pre-pandemic.
În totalul primelor șapte luni ale anului, vânzările au crescut cu 295,1% față de 2021 și au fost cu 30,3% mai mici decât în 2019.
Cel mai bun rezultat este înregistrat de produsul de croaziere, cu o creștere de 249,4%, deși este încă cu 23,5% sub aceeași lună de acum trei ani.
În suma lunilor dintre ianuarie și iulie, vânzările de croaziere ale agențiilor germane au crescut cu 402,7% față de 2021 și au fost cu 33,3% mai mică decât în 2019.
În luna iulie, vânzările de produse de transport aerian au evoluat mai bine decât cel turistic (care include cazarea și croazierele în această statistică), cu o creștere de 173,8%, respectiv 112,4%. Dar, în contrast, găzduirea se recuperează mai bine. Comparativ cu aceeași luna a anului 2019, vânzările de zboruri sunt cu 23,5% mai mici și cu 14,1% în cazul hotelurilor și croazierelor.
Pentru suma primelor șapte luni din 2022, produsul de transport aerian crește cu 317% față de 2021, iar față de 2019 scade cu 34,8%. Între timp, turismul a crescut cu 318,5% față de anul trecut și este în scădere cu 27% față de aceeasi perioadă de acum trei ani.
Secțiunea „alte servicii” (sonstige umsâtze), care reflectă veniturile generate de transportul terestru, asigurările de călătorie și evenimente, aceasta a crescut cu 92,1% în iulie față de 2021 și a fost cu 14,9% în urma cifrei prepandemice.
Mai multe știri despre evoluția pieței germane:
– Cerere solidă pe piața germană, Turcia conducând creșterile
– DRV: volatilitatea a dus la renașterea pachetelor de tururi ăn Germania
Sursă: hosteltur.com