Conferința anuală Phocuswright Europe este unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului pentru comunitatea tehnologică din industria turismului. După ce a avut loc la Amsterdam timp de mai multe ediții, conferință a fost organizată pentru prima dată la Barcelona în 2023, oraș care va găzdui din nou conferința în perioada 10-12 iunie. În această postare, care servește drept preludiu la ceea ce ne putem aștepta să vedem și să auzim peste două luni, Phocuswright previzionează cele mai importante șase tendințe în materie de inovație și tehnologie în domeniul călătoriilor.
Un singur cuvânt pentru a rezuma totul: incertitudine
După cum explică Mike Coletta, directorul de cercetare și inovare al Phocuwright, „incertitudinea poate fi cuvântul care surprinde cel mai bine perturbarea continuă cu care ne-am confruntat în ultimii ani, de la pandemii la fenomene meteorologice extreme, inflație, rate ridicate ale dobânzii și tensiuni geopolitice.
Totodată, în timp ce incertitudinea în lume este în creștere, „două lucruri se întâmplă în lumea călătoriilor„.
Primul: „cererea de călătorii este rezistentă, demonstrând că poate își va reveni chiar și din cele mai nefavorabile circumstanțe”.
Al doilea: „Mai mult ca oricând, companiile de turism care nu adoptă tehnologiile emergente se îndreaptă spre obsolescență”.
Inteligența artificială a luat avânt în 2023…
„Dacă 2023 a fost anul în care inteligența artificială (AI) generativă a acaparat toate titlurile, 2024 va fi anul în care companiile vor începe să o facă operațională. Și, deși inteligența artificială generativă poate părea singura poveste tehnologică din ultima vreme, există multe alte evoluții în domeniul călătoriilor și al tehnologiei care vor influența modul în care operează companiile de turism în următorii ani”, adaugă directorul de cercetare și inovare al Phocuswright.
… Și iată ce se va întâmpla în turism în 2024
Potrivit Phocuswright, cele mai importante șase tendințe în materie de inovație și tehnologie în turism pentru 2024 sunt următoarele:
1) Subutilizarea noilor tehnologii în domeniul călătoriilor din problemelor de finanțare
„Principalii factori care limitează adoptarea tehnologiei provin din preocupările legate de costurile de integrare a noilor tehnologii, din teama de a pierde timpul cu mofturile și din dorința de a nu compromite atingerea umană esențială a călătoriilor”.
„Lăsând la o parte de inteligența artificială, lipsa relativă de finanțare indică o subevaluare a noilor tehnologii turistice, ceea ce duce la o subutilizare în acest sector și, in cele din urmă, la o experiență dezamăgitoare a călătorilor”.
2) Proprietatea profilului clientului și identitatea digitală
„Ideea de a decupla identitatea de la profilurile individuale determinate de furnizori prin adoptarea unei identități digitale autonome (SSI) deținute și controlate de către individ capătă tot mai mult avânt.
„Identitatea digitală ar putea juca un rol crucial în generarea unor bugete mai semnificative și mai personalizate din partea furnizorilor. Poate fi, de asemenea, o oportunitate pentru companiile avangardiste de a cuceri cote de piață de la concurenții lor.
3) Reducerea emisiilor înseamnă reducerea călătoriilor în cadrul companiei
„Este dificil de prezis impactul exact al acțiunilor de sustenabilitate asupra călătoriilor corporative, dar este de ordinul miliarde de dolari dacă aproape jumătate dintre companii intenționează să reducă.
„Având în vedere angajamentul celor mai mari companii din lume, ceea ce este bun pentru mediu poate să nu fie de bun pentru afacerile de turism. Dacă înțelegem modul în care marile companii plănuiesc să atingă obiectivele de sustenabilitate, putem prezice mai bine redresarea călătoriilor corporative”.
4) De la cuvânt la moda de profit, țineți pasul cu Gen AI în turism
„Pe măsură ce industria trece dincolo de agitația inițială, in 2024 va fi vorba despre valorificarea a ceea ce s-a învățat până acum pentru a se concentra pe cele mai benefice cazuri de utilizare și pentru a evita irosirea resurselor pe cele fără un randament clar al investiției”.
„Până în 2024, se așteaptă ca firmele de turism să accelereze investițiile în aplicațiile de inteligența artificială generativă. Dar separarea cazurilor de utilizare câștigătoare de cele perdante va fi un proces continuu de încercări și erori”.
5) Agenții autonomi în domeniul călătoriilor sunt la orizont
„Inteligența artificială generativă permite din ce în ce mai mult crearea autonomă a unor tipuri complexe de conținut în format text, audio și chiar video. Dar cum va afecta aceasta industria pe termen lung? Conceptul de agenți autonomi promite să automatizeze cu adevărat procesul de planificare și rezervare a călătoriilor, dar cum va arăta această interfață?”
6) Fiți pregătiți să acceptați euro, rupia și yuanul digital
„Un lucru care poate trece neobservat de unii din industrie este faptul că băncile centrale din întreaga lume au început să emită monede digitale. Aceste monede digitale ale băncilor centrale (CBDC) au multe caracteristici similare cu criptomonedele, dar sunt promovate si controlate de băncile centrale existente, mai degrabă decât de companii sau organizații descentralizate”.
„Obiectivele CBDC sunt creșterea confidențialității, a transferabilității, a comodității, a accesibilității și a securității, dar controlul centralizat al CBDC a generat îngrijorări serioase cu privire la aceste aspecte”.
Lipsa de încredere în inteligența artificială
După cum avertizează directorul de cercetare și inovare al Phocuswright, „Inteligența artificială generativă are partea sa de probleme care duc la lipsa de încredere, de la părtinire și până la încălcarea drepturilor de autor”.
În orice caz, adaugă el, „toate tehnologiile emergente se confruntă cu probleme de încredere pe măsură ce trec de la marginal la mainstream”.
Conferința Phocuswright Europe 2024, întitulată „Tu, eu și mașina”, va analiza aceste tendințe și implicațiile lor pentru sectorul turismului. Aceasta va avea loc în perioada 10-12 iunie la Barcelona. Programul complet și vorbitorii vor fi anunțați în curând.
Știri Phocuswright Europe 2023:
– Inteligența artificială ia cu asalt turismul
– Booking, Expedia și Airbnb: de ce sunt mai puternice după pandemiei?
– Skyscanner lucrează la dezvoltarea unui agent de turism artificial
– Marele salt TUI după ce a cumpărat o companie spaniolă și italiană
Sursă: hosteltur.com