Sectorul companiilor aeriene și-a îmbunătățit eficiența și performanța în 2022, cu 11% mai puține zboruri și avioane mai mari, cu 4% mai multe locuri, după trei ani de criză din cauza covid-19, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță Olyver Wyman.
Pandemia a dus la o scădere de 30% a zborurilor de business, scădere care nu a fost la fel de pronunțată în cazul călătoriilor de agrement.
Volumele cererii de zbor au crescut începând cu 2021, iar în anul următor companiile raportau deja din nou profituri, cu o creștere de 64% a veniturilor globale pe pasager-kilometru (RPK) față de 2021.
Traficul aerian în 2022 a rămas cu 32% sub cifrele din 2019.
Cu toate acestea, traficul aerian în 2022 a rămas cu 32% sub cifrele din 2019, înainte de izbucnirea crizei sanitare.
În Europa, cererea de zboruri a fost cu 22% mai mică decât în 2019, în timp ce în Statele Unite recuperarea a fost mai rapidă, scăzând cu 8% sub cifrele de dinaintea pandemiei.
Reducerea personalului și gruparea pasagerilor
Pentru a face față impactului pandemiei asupra industriei aeronautice, companiile aeriene au trebuit să ia măsuri de reducere a personalului și să consolideze mai mulți pasageri pe aeronave mai mari, precum și să reducă timpul de călătorie cu 5% prin conexiuni mai rapide și servicii fără escală.
În 2022, rata de plecări la timp, luând în considerare perioada de curtoazie de 15 minute, a scăzut cu șase puncte procentuale, ajungând la 70% comparativ cu 76% în 2019, o scădere care a avut loc în ciuda unei reduceri de 19% a volumului total de zboruri în 2019.
Sursă: hosteltur.com