După luni de discuții și întâlniri prealabile aproape zilnice, Lufthansa a solicitat Comisiei Europene aprobarea pentru fuziunea cu ITA Airways, din care va controla 41% din capitalul său pentru 325 de milioane de euro, dacă va fi aprobată. Principalul transportator aerian german a estimat recent că operațiunea ar trebui să fie validată în cele din urmă la începutul anului 2024.
După luni de discuții preliminare, Lufthansa a prezentat Comisiei de Concurență a Comisiei Europene planul de intrare în acționariatul companiei aeriene de stat italiene pentru aprobare.
Lufthansa a depus cererea pentru a achiziționa o participație minoritară de control a ITA, a declarat un purtător de cuvânt al Lufthansa pentru agenția de știri Reuters.
Ministerul italian al Economiei și Finanțelor (MEF) și Deutsche Lufthansa AG au convenit deja să achiziționeze participația minoritară a Ita Airways în iunie 2023. Acordul de achiziție conține, de asemenea, opțiuni care permit Lufthansa să acționeze restul acțiunilor Ita la o dată ulterioară.
În luna mai, Lufthansa a convenit cu guvernul italian să achiziționeze o participație de 41% din Ita Airways printr-o majorare de capital de 325 de milioane de euro, cu opțiunea de a achiziționa toate acțiunile rămase la o dată ulterioară, în timp ce Italia s-a angajat la o majorare de capital de 250 de milioane de euro la ITA.
Odată ce tranzacția convenită va fi aprobată și încheiată, Ita Airways va deveni cea de-a cincea companie aeriană din cadrul grupului Lufthansa, un plus semnificativ datorită pieței sale mari de incoming.
Ita Airways și Lufthansa Group intenționează să înceapă imediat să colaboreze în domeniile comercial și operațional.
Aprobarea este de așteptat să fie acordată nu mai devreme de sfârșitul lunii ianuarie 2024, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Sloturi sub observație
Potrivit unor surse din industrie, Lufthansa și Ita Airways ar putea renunța la drepturile de decolare și aterizare (sloturi) de pe aeroportul Milano-Linate dacă autoritatea UE pentru concurența va da undă verde fuziunii lor.
Cele două companii aeriene au o poziție comună prea puternică pe piața rutelor dintre Milano și hub-urile Lufthansa din Frankfurt, München, Zurich și Viena. „Cerințele UE vor fi cel mai probabil îndeplinite”, a declarat că există aproximativ o jumătate de duzină de rute care se suprapun.
Companiile aeriene concurente sunt interesate de sloturile de la Milano. Este puțin probabil ca restricțiile să fie aplicate pe aeroportul din Roma, deoarece Lufthansa și Ita nu vor avea o poziție dominantă pe piața de acolo, au explicat doi experți.
Mai multe informații despre în:
– Un tribunal din Italia aprobă achiziționarea de către Lufthansa a 41% din Ita Airways
– Lufthansa va cumpăra 41% din Ita Airways, fost Alitalia
– Lufthansa și ITA Airways sunt la un pas de a ajunge la un acord care include un plan industrial
Sursă: hosteltur.com