Lumea se schimbă foarte repede, după cum a remarcat Donat Retif, CEO al Loveholidays: „Nimeni nu se aștepta la ultimele evenimente: coronavirusul, războiul din Ucraina, inflația, etc. Iar dacă nu folosești tehnologia, aceasta va trece pe lânga tine. Trebuie să înveți, încetul cu încetul, să-l folosești pentru a beneficia de el, pentru că dacă nu o faci, alticineva o va face în locul tău. Retif a participat la o dezbatere în cadrul Hotelbeds MarketHub despre modul în care tehnologia și inovarea remodelează viitorul turismului, alături de Irene Gómez, director de open innovation la Telefónica; și Ali Beklen, fondator și partener executiv al HotelRunner; cu José María Pestaña, director de inovare la Hotelbeds, în calitate de moderator. Cei patru au avansat ceea ce va urma în inovarea în turism.
Relația cu tehnologia transformă sectorul turismului, potrivit Irene Gómez, care susține ca pas următor „o super inteligență artificială interconectată cu sistemele diferitelor companii. Cele care nu le au nu se vor putea integra în acest nou nivel de comunicare care va implica o mai mare usurință de utilizare pentru client, care nu va trebui să știe cum funcționează”.
Teléfonica, care lucrează în prezent cu 180 de startup-uri, a recomandat „crearea unui ecosistem în jurul unei super-aplicații, mai degrabă decât a unei aplicații pentru orice, cu o abordare globală pentru întregul sector. Este important pentru noi să dezvoltam acest ecosistem, de aceea colaborăm cu diferite companii, precum Hotelbeds, pentru a le conecta cu rețeaua noastră de startup-uri și pentru a face ca acest lucru să se întâmple în sectorul turismului”. Ali Becklen a încurajat antreprenorii să abordeze companiile cu soluțiile lor.
„Abordarea super-aplicației este primul pas și este realist, se poate face, schimbul de date între toți actorii. Nu este chiar o superinovație, pentru că se întâmplă deja pe alte piețe, cum ar fi pe piețele asiatice”, a subliniat Irene Gómez.
Cu toate acestea, Beklen a subliniat că „accentul nu ar trebui să fie pus pe colectarea de date, ci pe rapiditatea cu care se procesează aceste semnale pentru a lua decizii la cerere, în câteva secunde. Pentru că, dacă nu o faci, ai pierdut afacerea. Publicul tău are nevoie de răspunsuri, iar dacă le oferi cu întârziere îi vei pierde. Întreaga afacere depinde de capacitatea de a da răspunsuri rapide, de cât de repede poți transforma acele date în acțiuni, fie că este vorba de inteligența artificială sau de inteligența umană.
„Există deja intrumente care nu au nevoie de coduri, ceea ce ajută companiile mici care aveau nevoie de experți pentru a le utiliza, iar acum le pot gestiona fără a avea neapărat aceste competențe”, după cum a subliniat directorul de open innovation de la Telefónica.
Simplificarea este cheia
Confruntat cu schimbarea constantă a comportamentului clienților, fondatorul și partenerul executiv al HotelRunner a propus „simplificarea lucrurilor pentru a rezolva eventualele incidente astfel încât călătoria să se poată desfășura fără fricțiuni, precum și furnizarea de servicii într-un mod diversificat pentru a se putea adapta la diferitele profiluri de clienți, care așteaptă lucruri diferite profiluri de clienți, care așteaptă lucruri diferite și, astfel, să răspundem așteptărilor lor”.
În fața acestei complexități, după cum a subliniat Beklen, „ai nevoie de noi parteneri, deoarece o singură companie nu poate rezolva problema. Trebuie să cauți un partener ca să îți satisfacă nevoile”. El este de acord cu Donat Retif, care a recomandat, de asemenea, „căutați partenerii potriviți și înconjurați-vă de oameni mai deștepți, mai tineri și mai pregătiți să vă ajute”.
Alte informații generate la MaketHub Europe al Hotelbeds la Amsterdam, în:
– Perturbarea crează oportunități pentru inovare în turism
– Istoria se repetă: sosirea ChatGPT evocă perturbarea creată de Google
– O mai bună comunicare a sustenabilității, o chestiune nerezolvată în turism
– Cinci tehnologii de frontieră care schimbă status quo-ul în turism
– Forțe perturbatoare care ar putea pune în pericol redresarea turismului
– Turismul va crea 126 de milioane de locuri de muncă în 10 ani
– Oportunitățile de afaceri generate de noile obiceiuri ale cererii
– Colaborarea între furnizori este necesară pentru a îmbunătăți personalizarea
– Călătorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului
De asemenea, el a recomandat „să învățăm de la client, să înțelegem ce problemă vrem să rezolvăm și să găsim oameni geniali care să o rezolve, dar să nu subestimăm puterea tehnologiei, pentru că evoluează atât de repede încât, dacă nu te urci în tren, ești eliminat”. Beklen este, de asemenea, în favoarea identificării de către clienți a problemelor din călătoria lor„, recomandăm să „nu vă îndrăgostiți de ecosistemul tehnologic, deoarece acesta se va schimba. Nimeni nu știe ce se va întâmpla peste cinci sau șase luni, așa că rezolvați problemele de astăzi și așteptați să vedeți ce va urma”.
Călătorie conectată
Pentru Becklen, „călătoria conectată, cu toate elementele sale interconectate, este o megatendință care se întâmplă deja în alte verticale, cum ar fi finanțele. Dar este hotelul conectat la sistemul financiar. Dar este hotelul conectat la sistemul financiar, la sistemul de telecomunicații, la agenții de turism? Întregul ecosistem ar trebui să fie conectat, cu inventarul hotelului în sistemul digital, de exemplu. Toate părțile ar trebui să investească pentru a-și integra afacerile în această călătorie conectată.
În acest sens, Retif susține că „marile companii precum Hotelbeds ar trebui să conducă această schimbare în sector, având în vedere agilitatea lor de a se conecta cu startup-urile și de a se mișca rapid”.
Sursă: hosteltur.com