Shadow

Industria turismului german ar putea depăși nivelurile pre-pandemie în 2023

Industria turismului german, ca și cea din restul lumii, a cunoscut o dezamăgire odată cu criza COVID-19. Totuși, totul indică faptul că anul viitor va catapulta redresarea economică națională și chiar va depăși nivelurile pre-pandemie, cu aproape 2,5% peste cifrele din 2019, potrivit celui mai recent Raport de Impact Economic (EIR) al Consiliului Mondial pentru Călătorii și Turism (WTTC). 

 

Prognozele Consiliului Mondial de Călătorii și Turism sugerează că, contribuția sectorului la PIB ar putea ajunge la peste 346 de miliarde de euro anul viitor, o cifră cu mult peste cele 355.300 de milioane de euro cu care a contribuit în 2019. 

 

În plus, călătoriile și turismul în Germania vor alimenta redresarea economică națională cu o rată medie de creștere care va depăși progresul economiei globale a țării în următorii 10 ani. 

 

Potrivit raportului, este de așteptat ca PIB-ul de Călătorii și Turism să crească cu o rată medie anuală de 1,3% pe an între 2022 și 2032, peste rata de creștere de 1,1% a economiei țării, pentru a ajunge la peste 394 de miliarde de euro (9,7% din economia totală). 

 

Pronosticul WTTC mai dezvăluie că aproape jumătate de milion de locuri de muncă sunt de așteptat să fie create în sectorul turismului în următorii 10 ani, cu o medie de peste 47.000 în fiecare an. 

Contribuția turismului la PIB-ul german ar putea atingr 364 de miliarde de euro anul următor.

 

„Coronavirusul a făcut ravagii în călătoriile și turismul din Germania, afectând milioane de locuri de muncă și impactând economia națională. Cu toate acestea, datele noastre oferă o perspectivă pozitivă, care va oferi un impuls imens afacerilor din Germania, deoarece sectorul începe în sfârșit să-și revină după pandemie”, explică Julia Simpson, președinte și CEO al WTTC. 

 

Cifre pre-pandemie

În 2019, contribuția sectorului german de călătorii și turism la PIB a fost de 9,8% (355,3 miliarde de euro), în timp ce în 2020 această contribuție a scăzut la 6,3% (217,2 miliarde de euro), ceea ce a reprezentat o pierdere de 38.9%, potrivit datelor organismului. 

 

Înainte de COVID-19, turismul genera aproape 5,9 milioane de locuri de muncă în Germania, deși suspendarea aproape totală a călătoriilor internaționale a determinat o scădere de aproape 800.000 de locuri de muncă (13,5%), pentru a ajunge la puțin mai mult de cinci milioane în 2020. 

 

Cel mai recent raport EIR al WTTC dezvăluie, de asemenea, că în 2021 a început relansarea industriei turistice germane, deoarece contribuția acesteia la PIB a avut o creștere interanuală de 5%, până la 228 de miliarde de euro. 

 

Cu toate acestea, recuperarea locurilor de muncă a fost mult mai lentă, cu mai puțin de 15.000 de locuri de muncă create, ajungând la aproape 5,1 milioane. 

 

Tocmai contribuția sectorului la economie ar fi putut fi mai mare dacă nu ar fi fost impactul variantei omicron, care a făcut să se clătească redresarea în întreaga lume și ca multe țări să reintroducă restricțiile de călătorie. 

 

A se citi , de asemenea, articolul Înnoptările în Germania cresc datorită pieței interne.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.