Shadow

Haosul în aeroporturi prăbușește rezervările last minute

Peturbațiile care au loc în traficul aerian în această vară, cu anulări și întârzieri de zboruri din cauza grevelor și lipsei de personal, au un impact negativ asupra încrederii călătorilor, care „s-a înrăutățit rapid”, potrivit unui studiu de FowardKeys, care constată o scădere. În rezervările last minute: în prima săptămână a lunii iulie, pentru zborurile din Europa în iulie și august, acestea au fost cu 44% sub nivelurile din 2019. 

De asemenea, FowardKeys subliniază modul în care anulările de zboruri afectează vânzările last minute: la începutul lunii iulie acest tip de rezervări din Amsterdam au scăzut cu 59% și din Londra cu 41%, potrivit TTG.

Acest lucru frânează o tendință pozitivă: în Londra, nivelul rezervărilor last minute a atins un vârf cu 60% peste nivelurile din 2019 la mijlocul lunii aprilie a acestui an și a scăzut de atunci. La fel s-a întâmplat și la Amsterdam, când în aceeași lună erau cu 40% peste perioada pre-pandemică și ulterior s-au prăbușit.

Potrivit acestor date, prăbușirea rezervărilor last minute și creșterea anulărilor și modificărilor afectează semnificativ perspectivele industriei de turism pentru această vară, care era anticipată ca redresare după criza COVID.

Astfel, deși la 30 mai, totalul rezervărilor de zboruri intra-europene pentru iulie și august erau cu 17% sub nivelul din 2019, șapte săptămâni mai târziu, după haosul aerian, pe 11 iulie, erau cu 22% mai puține, o încetinire de 5 puncte procentuale. 

Acest regres a fost mult mai grav pentru aeroporturile din Amsterdam și Londra: la sfârșitul lunii mai, rezervările din iulie-august din Amsterdam erau cu 9% sub nivelurile din 2019, iar cele din Londra erau cu 9% peste. De atunci, acestea au scăzut cu 22%, respectiv 2%.

Călători în aeroportul Heathrow. Fotografie: Heathrow Airport.

„Nivelul crescut de perturbare reduce substanțial cererea, deoarece asistăm la o încetinire dramatică a rezervărilor de zboruri last minute, precum și o creștere a anulărilor”, a declarat Olivier Ponti, VP of Insights la FowardKeys.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.