Expedia, una dintre cele mai mari OTA din SUA și din lume, a anunțat că nu va mai vinde bilete pentru parcurile SeaWorld sau orice activitate care implică înotul cu delfinii sau folosirea animalelor sălbatice sau orice activitate care implică înotul cu delfinii sau folosirea animalelor sălbatice pentru a fi expuse în spectacole. Va face același lucru cu resort-urile din Caraibe?
Cei care nu cred în impactul sustenabilității în inima afacerii călătoriilor vor fi fost mai mult decât surprinși săptămâna aceasta să afle decizia Expedia, una dintre cele mai mari OTA din SUA și din lume, de a înceta să mai vândă pe platforma sa bilete pentru parcurile SeaWorld, o companie lider în atracțiile legate de viața marină.
Deși Expedia desfășoară de mai mult timp programe de CSR, organizația neguvernamentală PETA (People for the Ethical Treatment of Animals, cea mai importantă organizație pentru protecția animalelor) și-a luat meritul pentru implementarea acestei măsuri de impact economic specific pe piață.
„După cinci ani de întâlniri și presiuni din partea PETA, pe lângă faptul că a fost contactată de sute mii de susținători ai PETA, compania de turism Expedia din Seattle a încetat să mai vândă bilete la SeaWorld și facilitățile pe care le oferă. Eu înot cu delfinii”, spune ONG-ul.
Într-adevăr, după o companie intensă, agenția online și-a actualizat politica privind animalele sălbatice și a decis „să interzică activitățile care implică acțiuni ale delfinilor, balenelor și altor cetacee, precum și interacțiunea cu aceștia”.
PETA, o entitate cu o prezență globală, și-a încurajat susținătorii să sature președintele Expedia Brands, Jon Gieselman, cu apeluri și mesaje. Și așa s-a întâmplat. Prin urmare, Tracy Reiman, vicepreședinte executiv, a declarat: „PETA felicită Expedia pentru că a respins oficial atracțiile și închisorile crude ale SeaWorld de „înot cu delfinii” și îi îndeamnă pe toți să ia în considerare acest lucru și să-și facă partea pentru a nu sprijini aceste afaceri de exploatare a animalelor”.
Cetaceele trăiesc în mod regulat „limitate în rezervoare inospitaliere sau în lagune improvizate, fără de ales decât să înoate în cercuri nesfârșite” și „mulți mor prematur din cauza condițiilor stresante ale captivității”. „În închisorile SeaWorld, orcile sunt supuse unei vieți de privare, în timp ce alți delfini și balene sunt reproduși cu forța, uneori după ce au fost drogați”, denunță aceștia.
Merită remarcat faptul că, încă din 2016, SeaWorld a anunțat eliminarea treptată a atracțiilor bazate pe animale și, de fapt, actuala familie de orce în captivitate este ultima. Deoarece nu mai pot fi înapoiate în mare, ele vor rămâne acolo până la moarte. Însă planul de afacere pe termen lung își propune să concentreze eforturile pe salvarea și reabilitarea exemplarelor pe cale de dispariție și pe educarea și conștientizarea vizitatorilor.
Oricum, decizia Expedia vine după cele ale altor companii mari precum TripAdvisor și Southwest, care au încetat să mai vândă bilete, în timp ce altele precum Mastercard și Savings.com au încetat de mult să promoveze înotul cu delfinii, pentru cruzimea implicată în această practică.
Întrebarea de bază este ce decizie va lua Expedia cu privire la furnizorii săi din alte destinații care au această activitate printre atracțiile lor, cum este cazul multor stațiuni cu lanțuri mari din Caraibe, în special în Mexic și Republica Dominicană. Nu le va mai oferi? Momentan asta nu s-a întâmplat, iar oricine intră pe site poate găsi propuneri pentru La Romana, Punta Cana, Riviera Maya, Cancun, Isla Mujeres și multe alte destinații.
Sursă: hosteltur.com