Shadow

Expedia crește cu ajutorul ChatGPT

Expedia a incorporat ChatGPT în sistemul său de rezervări în aprilie anul trecut, iar de atunci acest sistem de inteligență artificială (AI) nu a încetat să invețe datorit milioanelor de date pe care agenția de turism online i le furnizează zilnic. De fapt, Samuel Altman, fondatorul OpenAI (compania din spatele ChatGPT) a făcut parte din consiliul de administrație al Expedia până acum trei săptămâni. În timpul conferinței PhoCusWright Europe, care a avut loc la Barcelona, am avut ocazia să discutăm cu Alfonso Paredes, vicepreședintele Expedia, care este responsabil pentru zona B2B a întregului grup. 

interviu expedia
Alfonso Paredes, vicepreședintele grupului Expedia pentru area de afacere B2B. Sursă: Expedia.

Conduceți întreaga zonă B2B a Expedia, cum organizați ceva atât de amplu?

Avem mai multe segmente: agențiile de turism online; agențiile de turism fizice, atât touroperatoare cât și detailiste; corporate (American Express, Carlson Wagonlit…) și programele de loialitate ale instituțiilor financiare.

Câte agenții de turism detailiste lucrează cu Expedia?

La nivel mondial, aproximativ 37.000. Acestea au mai multe modalități de a accesa inventarul.

Pot și hotelurile să acceseze inventarul Expedia?

Uneori lanțurile hoteliere îți pot solicita un white label pentru că vor să vândă zboruri plus hotel. Acest lucru se întâmplă cu Accor, Riu, Hilton, Marriott… Ei doresc acest tip de soluție, iar noi le-o oferim.

Deci, partea B2B a Expedia ar funcționa ca un fel de GDS, în sensul că oferă soluții tehnologice pentru hoteluri și agenții de turism?

În cadrul afacerii noastre B2B am preluat practic sistemul sistemul de operare al Expedia Travel, Travel OS, și l-am exportat în întreaga lume prin diverse soluții tehnologice. Și este o afacere destul de înfloritoare.

Cât de prosper?

În primul trimestru al anului 2023, am crescut cu 55% față de anul precedent, cu venituri de aproape 700 de milioane de dolari. Și suntem în continuare în creștere.

De asemenea, Expedia este pe cale să lanseze noul program de loialitate One Key. Ce ne puteți spune despre acesta?

Pe de o parte, clientul grupului Expedia cheltuiește mai mult decât alți concurenți, în principiu din cauza originii călătorilor: SUA, Regatul Unit, Germania… Pe de altă parte, un program de loialitate înseamnă mai multă loialitate față de brand, mai puține anulări și sejururi mai lungi. Programul One Key se lansează pe 6 iulie și pentru noi este marele eveniment al anului.

De ce?

Până acum aveam milioane de utilizatori care aveau un program de loialitate pentru Expedia și altul pentru Hotels.com. Pentru prima dată le vom unifica pe cele două și fiecare persoană va putea să cheltuiască pe un site sau altul, precum și pe platforma de apartamente Vrbo. De exemplu, veți putea rezerva un apartament pentru o săptămână, iar punctele câștigate vor putea fi cheltuite pe nopți de hotel într-o altă destinație.

Pe de altă parte, cum vede Expedia redresarea cererii?

Incredibilă. Pe partea de B2B am depășit cu mult anul 2019. Și dacă ne uităm la persoanele care fac rezervări prin intermediul aplicației, de exemplu, în primele patru luni ale acestui an au făcut de două ori mai multe rezervări decât în aceeași perioadă din 2019, care a fost un an grozav. Cererea crește, dar există mai puțină ofertă de zboruri. Ce se va întâmpla după septembrie, vor scădea prețurile hotelurilor și ale zborurilor? Ceea ce știm este ca oamenii continuă să cumpere călătorii non-stop.

La conferința Phocuswright Europe de la Barcelona, toata lumea vorbește despre inteligența artificială și ChatGPT, ce părere aveți?

Expedia a fost prima care a implementat ChatGPT în aplicația sa în urmă cu trei luni. Aplicăm inteligența artificială pentru parteneri și clienți finali în ceea ce privește pregătirea călătoriilor, cumpărăturile, rezervările… Este vorba de simplificare, rapiditate și ne ajută să economisim costuri, de exemplu, în ceea ce privește post-rezervarea și serviciul clienți. Economisim milioane de apeluri. Toate acestea vor simplifica lucrurile și le vor face mai productive. Un fapt mai puțin cunoscut: fondatorul OpenAI, compania din spatele GPT, Samuel Altman a fost în Consiliul de Administrație al Expedia până acum trei săptămâni. De fapt, Expedia lucrează cu inteligența artificială de ani de zile, așa că nu este o surpriză. Și, de fapt, va merge mult mai departe.

Deci, care este diferența dintre AI-ul pe care Expedia l-a folosit și cel implementat acum trei luni prin ChatGPT?

Este o îmbunătățire, sau a fost vorba de o învățare… Să nu uităm că pentru dezvoltarea IA generativă aveți nevoie de date. Și la Expedia gestionăm milioane de date. Așa că, în momentul în care îi dai inteligenției artificiale mai multe date, puterea ChatGPT crește vertiginos, pentru că va continua să învețe.

Mai multe informații legate de subiect în:

10 sarcini pe care ChatGPT le va îndeplini într-un birou de informare

ChatGPT: puțin calm pentru că impactul său asupra turismului este departe de a fi atins

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.