Sunteți gata pentru o vacanță sau o călătorie de afaceri? Ce se poate face în cazul întârzierii zborurilor sau anulării unui zbor? Videoclipul de mai jos, publicat de Parlamentul European (PE) amintește drepturile pasagerilor oricărui mod de transport, stabilite în legislația Uniunii Europene (UE), care pot reduce incovenientele pe care le poate provoca orice incident în călătoria lor.
În acest sens, videoclipul indică dreptul de a fi informat. În călătoriile cu avionul, compania aeriană trebuie să informeze pasagerii cu privire la cauza întârzierii, Dacă întârzierea este prelungită, pasagerii au dreptul la hrană, băuturi răcoritoare, sfaturi privind reorganizarea călătoriei și cazare.
De fapt, pasagerii au dreptul si la o despăgubire de până la 600 de euro dacă întârzierea este de patru ore sau mai mult în zborurile de peste 3.500 de kilometri. În unele cazuri, este posibilă și revendicarea unei rambursări a biletului.
În cazul în care călătoria este cu trenul, autocarul, autobuzul sau barca, pasagerii pot avea dreptul la o despăgubire pentru întârziere sau anulare. Persoanele cu mobilitate redusă au dreptul la asistență suplimentară gratuită.
Sursă: hosteltur.com