Shadow

Cupa Mondială de Fotbal, o pârghie pentru planul turistic al Qatarului

Odată cu Cupa Mondială, Guvernul Qatarului vrea să pună o bază solidă pentru planul său ambițios de turism, care și-a propus ca în cinci ani să înmulțească cu șase numărul de turiști anual la peste șase milioane. De fapt companii mari precum Qatar Airways investesc masiv în noi infrastructuri care permit orașului să primească mai mulți turiști. 

În această duminică începe foarte așteptată Cupa Mondială de Fotbal din Qatar, un eveniment fără precedent și nu lipsit de controverse care se desfășoară pentru prima dată în istorie în Orientul Mijlociu, într-o țară arabă cu religie predominant musulmană; și că a trebuit să schimbe datele pentru a se adapta la condițiile meteorologice.

Qatar s-a pregătit pentru un înainte și după în ceea ce privește vizitele turistice. Așa cum a subliniat Jorge Espinós, director general al VB Group, „în prima jumătate a anului am asistat la o creștere cu 19% a numărului de sosiri internaționale față de tot anul 2021, iar ultimul trimestru al anului va fi și mai puternic datorită turneului Cupa Mondială de Fotbal FIFA Qatar 2022„.

Muzeul de Artă Islamică din Doha.

Pentru a face față acestei creșteri, după cum a raportat Espinós, „se finalizează deschiderea a 50 de hoteluri până la sfârșitul anului, precum și lansarea mai multor atracții turistice de prima clasă, precum complexele de plajă dedicate kitesurfingului și Lusail Winter Wanderland. În plus, Aeroportul InternaȚional Hamad din Qatar a fost recent votat cel mai bun din lume  pentru al doilea an consecutiv.

Cifrele FIFA indica faptul că evenimentul va muta peste 10.000 de milioane de dolari, între veniturile directe și cele indirecte. 

Cupa Mondială de Fotbal reprezintă astfel pentru Qatar, după cum indică Grupul VB, înființat în 2009 sub numele de Grupo Viajabien de frații Jorge și Guillermo Espinós, „oportunitatea perfectă de a se poziționa ca destinație de afaceri dar și pentru turismul de lux, deoarece are artă, cultură, hoteluri de 5 stele, vase de croazieră, centre comerciale și souk-uri, gastronomie bună, plaje grozave și chiar o insulă artificială”.

„Este o destinație atractivă pentru investitori și oameni de afaceri, care au ocazia să cunoască o țară în continuă creștere și care se așteaptă să promoveze mult mai multe afaceri în următorii ani. Iar afacerea merge dincolo de fotbal”, după cum a adăugat VB Group. 

Fotbalul, un punct de întâlnire pentru a face afaceri

Sportul și fotbalul în special, au fost de ani de zile, un mare punct de „networking” și relații de afaceri, atât cu clienții actuali, cât și cu viitori parteneri de afaceri. Cupa Mondială din Qatar este un punct important pentru companiile care sunt interesate să facă afaceri cu țările arabe.

Studiul realizat de compania de analiză financiară Global Finance relevă că Qatar este a patra cea mai bogată țară din lume cu 112.789 de dolari PIB pe cap de locuitor, depășit doar de Luxemburg, Singapore și Irlanda. 

În plus, țara situată în peninsula Arabica este unul dintre principalii exportatori de hidrocarburi din lume și, fără îndoială, va fi și o bună oportunitate de afaceri pentru sectoare precum construcțiile. Cele peste 60 de miliarde de dolari investite pentru Cupa Mondială se vor traduce printr-un boom foarte puternic al cererii pentru diferite produse și servicii, de care pot fi profitate companiile exportatoare.

O Cupa Mondială mai digitală și globală ca niciodată

Companiile de noi tehnologii vor juca, de asemenea, un rol fundamental în această Cupă Mondială. Emisiunile vor fi realizate cu camere de ultimă generație, iar internetul va juca principal datorită streamingului de videoclipuri.

Platforme precum Twitch, Instagram și Youtube vor fi prezente la toate meciurile, cu influenceri și personalități puternice care vo aduce fotbalul mai aproape de cel mai tânăr public prin intermediul rețelelor de socializare preferate. Obiectivul va fi interacțiunea în masă pe toate platformele digitale, nu doar pe mediile convenționale precum radioul sau televiziunea. Pentru că anul acesta mai mult ca niciodată, Cupa Mondială este digitală și globală.

Mai multe știri despre impactul Campeonatului Mondial de Fotbal în dezvoltarea turistică a Qatarului în: 

Qatar a accelerat deschiderea obiectivelor turistice înainte de Cupa Mondială

Qatar: vor fi suficiente locuri de cazare în timpul Cupei Mondiale

Cupa Mondială din Qatar: MSC Cruises acostează o navă pentru a funcționa ca hotel

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.