Personalizarea experiențelor este o cerință din ce în ce mai des întâlnită în organizarea de călătorii, dar această cerință necesită anticiparea nevoilor călătoriilor. În acest scop, Amadeus a prezentat studiul „Traveller Tribes”, care încearcă să anticipeze tendințele în următorii 10 ani. „Dacă înțelegem călătorul din 2033 vom înțelege industria de turism din 2033”, spune compania, iar în acest fel, industria se va putea pregăti pentru a oferi cele mai bune experiențe posibile.
Pe măsură ce tehnologia avansează, datorită inteligenței artificiale, biometriei și metaversului, companiile pot concepe călătorii mai personalizate care să răspundă nevoilor diferitelor tipuri de călători. Cu toate acestea, David Vidal, director pentru dezvoltarea clienților din Europa de Sud la Amadeus, care a prezentat ieri studiul, a subliniat importanța analizei valorii umane a călătoriilor. „Este vorba despre experiențe, despre factorul uman. Tehnologia nu are sens fără factorul uman„, a spus el.
Astfel, raportul, realizat în colaborare cu compania de cercetare Northstar Research Partners, a evaluat, printre altele, trăsăturile personale, comportamentele și preferințele emergente ale călătorilor, pentru a înțelege ce își vor dori aceștia peste un deceniu.
Traveller Tribes, aflat acum la cea de-a treia ediție, prima fiind lansată în 2007, iar cea de-a doua în 2015, face parte din angajamentul Amadeus de a stimula inovarea la scară largă și de a îmbunătăți călătoriile pentru călători și companiile de turism din întreaga lume.
Studiul, care a analizat peste cinci milioane de date și a contat pe opinia a peste 10.000 de călători și a 22 de experți, analizează modul în care vor evolua în următorii 10 ani 1,9 miliarde de călători din 15 țări.
Acesta identifică patru triburi de călători și observă că fiecare dintre ele are o valoare unică pentru industrie, care, cunoscându-le și înțelegându-le, poate acum să se pregătească și să investească în tehnologie pentru a le satisface nevoile. În plus, raportul precizează clar că acestea nu sunt grupuri fixe și omogene, ci indicatori ai modului în care am putea gândi și acționa în calitate de călători.
Triburi ale călătorilor care vor domina în 2033 sunt următoarele:
– Căutătorii de experiențe. Un grup care manifestă o atitudine de tipul „încearcă și vezi” față de viață și călătorii. 44% dintre ei nu au copii și au un loc de muncă cu venituri medii sau mari, cu opțiuni de lucru flexibile. Aceștia trăiesc după motto-ul „Trăiești o singură dată”. Sunt mai predispuși decât alți călători să acționeze din instinct, cee ce îi face să fie „anti-plnificatorii”. Ei optează pentru experiențe de cazare mai puțin previzibile și mai interesante.
Aceștia sunt deschiși la tehnologia care îi ajută să „accelereze” anumite aspecte ale călătoriei lor, iar mulți dintre ei se așteaptă să folosească inteligența artificială (AI) în mediul aeroportuar.
– Creatori de memorie. Aceștia au o abordare mai simplificată a călătoriilor: își fac amintiri și vizitează locuri. 44% au 42 de ani sau mai mult și au obiceiuri de călătorie fixe. Viitorul poate fi descurajant pentru ei. Aceștia dau o prioritate oamenilor și apreciază mai puțin tehnologia și sustenabilitatea, fiind confortabil cu metodele existente.
În ciuda scepticismului față de această tehnologie, acesșia sunt entuziasmați de vizitele prealabile în realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) și se așteaptă ca cei mai mulți dintre ei să folosească tururile și vizitele VR înainte de a cumpăra o călătorie.
– Fluencerii din domeniul tehnologiei. Aceștia sunt tinerii de astăzi care călătoresc în interes de afaceri, 44% din acest grup având sub 32 de ani. Au o viziune asupra viitorului, iar perspectiva lor asupra vieții este reprezentată de numărul de dispozitive tehnologice pe care le dețin.
Cu toate acestea, sondajul relevă o discrepanță între ceea ce îi entuziasmează și ceea ce îi îngrijoreaza cu privire la viitorul tehnologiei și al călătoriilor. Deși mulți doresc să călătorească în mod durabil, aceștia par să fie mai conștienți de opțiunile de durabilitate legate de modul în care călătoresc decît de locul în care se vor caza.
– Exploratori pioneri. Duc o viață în ritm alert, fiind mereu în căutarea următoarei aventuri. 82% dintre ei au între 23 și 41 de ani. Le plac să planifice din timp, dar nu se tem de riscuri și sunt deschiși la experiențe noi.
Acest grup este mai dispus decât altele să lase sustenabilitatea să le influențeze deciziile.
De asemenea, aceștia se vor simți foarte confortabil să folosească toate formele alternative de plată în 2033, fie prin intermediul criptomonedelor, fie în cadrul unui mediu de realitate virtuală.
Sursă: hosteltur.com