Shadow

Criza sanitară și brandul de țară

Noua Zeelandă iese în evidență ca cel mai bun brand de țară la Country Brand Awards, cu un scor de 8,09 din 10. Juriul internațional a recunoscut gestionarea reputației sale în mijlocul crizei de sănătate, reușind să-și consolideze notorietatea și imaginea, aplaudată atât de mass-media internațională cât și de liderii de opinie. În Europa, țările care au cea mai bună imagine a gestionării pandemiei sunt, în această ordine, Germania, Portugalia și Finlanda. Pe de altă parte, Spania, cu o evaluare medie de 4,79, își vede imaginea deteriorată, ocupând locul zece din 13 țări analizate, doar înaintea Regatului Unit (4,4), Ungariei (4,17) și Rusiei (4,08). 

Nota obținută de fiecare țară cântărește, de asemenea, percepția în mass-media internațională și liderii de opinie a gestionării crizei de coronavirus (50%) în primul val, capacitatea lor de a crea un brand turistic (25%) și brandul economic (25%). Noua Zeelandă este urmată de Singapore (7,68) și Coreea de Sud (7,5).

Aceste rezultate globale coincid cu clasamentele din Asia, Orientul Mijlociu și Oceania. În ceea ce privește Europa, Germania, cu un scor mediu de 7,41 a fost câștigătoarea. Din nou, juriul a lăudat răspunsul rapid al țării. Portugalia  (6,78) și Finlanda (6,45) au fost recunoscute cu locul doi și trei.

În America, Canada (7,06) a fost câștigătorul clar, urmată de Columbia (5,61) și Chile (5,6). În Africa, doar Marocul, care ocupă prima poziție, a obținut trecerea (5,7), deși Africa de Sud (4,96) și Egipt (4,84) completează topul 3.

Componenta nouă în construcția brandului de țară

Deși capacitatea țării de a genera brand economic și brand turistic au fost componente de bază în construcția brandului de țară, gestionarea pandemiei s-a impus ca o nouă axă în cadrul imaginii internaționale proiectate de state. Astfel, intră în joc elemente cheie precum securitatea sănătății și capacitatea de a răspunde la această nouă paradigmă.

Este clar că țările care au dat cel mai bun răspuns, precum Noua Zeelandă, Germania sau Canada, vor fi primele care își vor reveni de la o criză globală, deoarece nu numai că au demonstrat un sistem intern puternic, dar au reușit să genereze încredere în sfera internațională. 

În acest fel, juriul expert a reușit să evalueze acest management, pe lângă capacitatea sa de promovare a turismului și brandul său economic, printr-un studiu independent care analizează percepția și reputația de brand a 40 de țări preselectate. Juriul este prezidat de Didier Lagae, autorul cărții „Country brand, a country as a brand” și este format din profesioniștii în comunicare și diplomați.

John Harrington, redactor-șef al PRWeek, a recunoscut în acest sens că „mai multe state puternice și-au scăzut reputația din cauza incapacității guvernelor populiste de a face față crizei. Opusul are loc în țările asiatice, indiferent dacă sunt sau nu democratice, care au gestionat criza mult mai eficient. același lucru s-ar putea spune despre statele social-democratice cu infrastructură decentă și guvernele de centru-stânga, precum Noua Zeelandă sau Germania„.

„Odată ce cea mai imediată criză s-a încheiat, reputația celor care și-au gestionat greșit brandul este probabil să fie grav deteriorată”, potrivit John Harrington, redactor-șef al PRweek. 

Pentru Didier Lagae, CEO și fondator al MARCO, „Noua Zeelandă s-a pus pe hartă. Țara s-a poziționat ca un exemplu perfect de gestionare excelentă a crizei de sănătate, obținând o reputație impecabilă ca brand de țară. Conducerea politică a primului ministru, Jacinda Arden, a fost cheia s-a tradus într-un mare impuls pentru reputația generală a brandului său de țară”.

În mod clar, opinia sa „COVID-19 nu a afectat doar milioane de oameni la nivel local, dar, în același timp, a zguduit și clasamentul brandurilor naționale în funcție de modul în care fiecare guvern național a tratat problema. În acest fel, modul în care guvernele s-au confruntat și au reacționat la criza coronavirusului a fost mai mult mai decisiv în ceea ce privește reputația brandului țării decât oricare dintre companiile lor turistice sau comerciale pentru a-și promova țările”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.