Shadow

Creșterea aviației a retrogradat două decenii din cauza COVID-19

Pandemia de COVID-19 și consecințele sale au încheiat anul trecut, în câteva luni, cu 21 de ani de creștere a aviației globale, reducând traficul de pasageri la nivelurile observate ultima dată în 1999. Mai exact, a scăzut cu 67% în 2020. Acest lucru este demonstrat de firma de date din sector Cirium în raportul său anual Airline Insight Review, care relevă impactul devastator pe care restricțiile de călătorie l-au avut și continuă să aibă asupra industriei transportului aerian din cauza răspândirii coronavirusului în toată lumea. 

 

La vârful întreruperii, pe 25 aprilie, zborurile de pasageri programate au scăzut semnificativ la doar 13.600 la nivel mondial, comparativ cu cea mai aglomerată zi a anului, care a fost 3 ianuarie, conform monitorizării Cirium, cu peste 95.000 de zboruri de pasageri programate. Aceste cifre reprezintă o scădere semnificativă de 86% a zborurilor. 

 

Din ianuarie pana în decembrie, companiile au operat cu 49% mai puține zboruri în 2020 comparativ cu 2019, trecând de la 33,2 milioane la doar 16,8 milioane (până în 20 decembrie). 

 

Călătoriile naționale au scăzut cu 40% în 2020 de la 21,5 milioane de zboruri în 2019, în timp ce călătoriile internaționale au înregistrat o scădere și mai mare, cu 68% sub cele 11,7 de milioane de zboruri operate anul trecut. 

 

Jeremy Bowen, CEO al Cirium, a declarat: „Acest regres sever arată adevărata anvergură a provocării cu care se confruntă aviația, un sector cu adevărat în dificultate, care a încercat să repornească de mai multe ori în era post-COVID-19. În timp ce 2019 sărbătoream performanța la timp a operatorilor de transport la nivel mondial, anul acesta este dramatic diferit. Majoritatea companiilor aeriene internaționale au fost în mare măsură punctuale în 2020, dar este păcat că publicul călător, companiile aeriene și companiile din aviație din întreaga lume nu au beneficiat”, deoarece, în realitate, punctualitatea anului pandemiei s-a datorat faptului că factorii care deseori provoacă întârzieri, cum ar fi spațiul aerian aglomerat, căile de rulare și pasagerii care sosesc târziu”, pur și simplu nu au existat în 2020„. 

 

Cifrele globale ale traficului de pasageri relevă o scădere de peste două treimi (67%) comparativ cu anul precedent, deși Asia Pacific continuă să gestioneze mai mult de o treime din traficul global de pasageri. 

 

Majoritatea zborurilor de pasageri programate efectuate în 2020 au fost interne, cu un total de 13 milioane (77%), cu doar 3,8 milioane (23%) de zboruri internaționale, din cauza închiderii frontierelor și a călătoriilor de afaceri limitate. 

 

Analiza datelor Cirium a constat că Southwest Airlines a operat cele mai multe zboruri la nivel global și în America de Nord, cu 869.800 de zboruri în total. În timp ce China Southern Airlines cu 500.700 de zboruri a condus în Asia-Pacific, Ryanair în Europa cu 207.000 de zboruri, Azul în America Latină cu 138.500 de zboruri și Qatar Airways în Orientul Mijlociu și Africa cu 84.100 de zboruri. 

 

La sol, Atlanta a fost cel mai aglomerat aeroport din lume, gestionând peste 250.800 de zboruri de intrare în 2020, în timp ce cea mai aglomerată rută de transport aerian din lume în ambele direcții a operat în Coreea de Sud, între Seoul și Insula Jeju, cu 71.900 de zboruri. 

 

Planificarea anticipată pentru companiile aeriene s-a redus drastic de la șase până la 12 luni pentru programarea zborurilor la doar de la șase până la opt săptămâni, obligând companiile să fie mai agile și să se adapteze mai repede la regulile și restricțiile de călătorie care se schimbă rapid în întreaga lume. 

 

Având în vedere că serviciile interne și pe termen scurt domină revenirea la activitate, cel mai utilizat tip de aeronavă din lume în 2020 a fost Airbus A320 conform datelor Cirium, care a monitorizat 6,07 milioane de zboruri operate cu acest model. 

 

The Cirium Airline Insight Review 2020

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.