Shadow

Creștere de 5 ori a veniturilor și o reducere a pierderilor cu 402 M € pentru TUI Group

În primul trimestru fiscal al anului 2022, TUI Group a reușit să înmulțească numărul de călători cu patru, să-și crească de cinci ori veniturile și să-și reducă pierderile, datorită faptului că, condițiile cadru pentru turism „s-au îmbunătățit semnificativ, iar măsurile guvernamentale sunt din ce în ce mai previzibile și de încredere”. Turoperatorul a subliniat că în călătoriile de iarnă prețurile medii au fost mai mari decât în aceeași perioadă a anului 2018/2019. Întrucât activitatea se redresează, în primăvară compania plănuiește să returneze în jur de 700 de milioane de euro ajutor de stat

 

Prezentând rezultatele pentru întregul exercițiu financiar 2020-2021, cel mai mare operator de turism din lume anticipase deja ritmul pozitiv al rezervărilor din primul trimestru al anului 2022 și a confirmat astăzi că au călătorit 2,3 milioane de pasageri, de peste patru ori cei 500.000 din același trimestru din 2021. 

 

Pe parcursul trimestrului analizat, veniturile au ajuns la 2,370 miliarde de euro, adică de cinci ori mai mult decât cele 468 de milioane de euro din primele trei luni ale anului fiscal 2021. 

 

Cu activitatea turistică funcționând și datorită reajustării începute, pierderile grupului s-au redus la -676 de milioane de euro 2021 la -274 de milioane de euro în 2022. 

 

În lunile octombrie-decembrie 2021, segmentul Hotels & Resorts a înregistrat al doilea rezultat operațional pozitiv (EBIT-ul de bază) de la începutul pandemiei de coronavirus cu 61 de milioane de euro, față de -96 de milioane în anul precedent. În plus, tariful mediu al camerei a crescut cu 12 euro de la un an la altul, ajungând la 72 de euro

 

În sectorul de croazieră, 14 din 16 nave sunt operaționale, în creștere față de cinci ani din 15 în anul precedent, și ca urmare zilele de pasageri s-au de patru ori la un milion, iar EBIT-ul de bază  al segmentului s-a îmbunătățit la -32 de milioane de euro, în timp ce anul precedent a fost de -98 de milioane. De asemenea, TUI Musement și-a redus pierderea trimestrială sezonieră, cu un EBIT de bază de -13 milione de euro (anul precedent: -33 de milioane de euro). 

 

Numărul de tours, excursii și activități vândute s-au înmulțit la un total de 1,1 milioane, iar numărul de transferuri aproape s-a triplat la 3,3 milioane. 

 

Economie, lichiditate și returnarea ajutoarelor

Pe parcursul anului fiscal 2022, aproximativ 90% din ținta de reducere a costurilor se va reflecta în profituri, asigură grupul, adăugând că programul prevede economii anuale de 400 de milioane de euro din 2023. 

 

La rândul său, TUI Group a subliniat că „menține o poziție puternică de lichiditate chiar și în trimestrul de iarnă”, care este de obicei cel mai slab din industrie. Și este că din 4 februarie 2022, TUI va avea numerar și echivalente de numerar în valoare de 3,3 miliarde de euro

 

În octombrie, TUI a anunțat o a doua majorare de capital de 1,1 miliarde de euro, îmbunătățind astfel activele TUI AG de la 3 miliarde de euro la peste 4 miliarde de euro. „Fondurile proprii ale Grupului TUI sunt și ele pozitive la 400 de milioane de euro”, se arată în comunicatul companiei. 

 

„TUI a profitat de timp pentru a se transforma: astăzi suntem mai agili și eficienți și suntem mai profitabili decât înainte de criză. Pe această bază, vom merge mai departe cu rambursarea ajutorului de stat acordat și cu accent pe o nouă creștere”, a declarat Fritz Joussen, CEO-ul TUI. 

În acest sens, touroperatorul a anticipat că în primăvară (1 aprilie) plănuiește sa returneze în jur de 700 de milioane de euro din ajutorul de stat. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.