Majoritatea companiilor de croazieră consideră că primul trimestru al anului 2021 este pierdut, deși prevăd o recuperare treptată a cererii, mai ales după vară. Acest lucru a fost subliniat de mai mulți directori în cadrul celei de-a zecea ediții a International Cruise Summit, care a avut loc în luna decembrie la Madrid. În decembrie anul trecut, dintr-o flotă globală formată din aproximativ 300 de nave, doar 18 navigau.
În general, companiile de transport maritim speră să își poată relua croazierele, cel puțin parțial, în acest an, aplicând protocoale de securitate și având în vedere încrederea că începerea vaccinării va permite situației să se normalizeze încetul cu încetul, până când se va recupera nivelurile pre-pandemice în 2022.
Covid-19 a încetinit creșterea unui sector care, în 2019, a doborât recorduri pentru pasagerii de croazieră, cu aproape 30 de milioane, ducând la o criză fără precedent, în care atât guvernele europene cât și Statele Unite au interzis activitatea încă din primăvara anului trecut.
Deși aceste interdicții au fost ridicate, traficul internațional nu este încă permis în unele țări europene, în timp ce în Statele Unite s-a dat recent o autorizație condiționată pentru a reactiva navele de croazieră.
În plus, restricțiile de călătorie impuse de multe guverne obligă companiile de transport maritim să își revizuiască continuu programele și, de exemplu, Royal Caribbean a prelungit recent suspendarea unei mari părți a operațiunilor sale până pe 28 februarie sau chiar până pe 30 aprilie, în Australia, sau până pe 7 aprilie în America de Sud, în timp ce a reluat la începutul lunii decembrie croazierele în Singapore.
Costa Cruises sau MSC Cruises au modificat, de asemenea, operațiunile planificate, din cauza restricțiilor puternice de mobilitate impuse de Italia pentru perioada de Crăciun și Anul Nou, care au avut un impact asupra capacității viitorilor pasageri, atât naționali, cât și internaționali, de a ajunge în porturile de expediere.
- NCL prelungește suspendarea croazierelor sale până în martie
- P&O suspendă operațiunile până în aprilie 2021
- Carnival Cruise Line întârzie din nou reluarea croazierelor sale
În ciuda acestui lucru și a faptului că, în decembrie, dintr-o flotă de aproximativ 300 de nave navigau doar 18, mai puțin de 10% din capacitate, potrivit Cruise Line International Association (CLIA), sectorul este optimist cu privire la viitor, fără a renunța la planul de creștere.
Fără anulări de nave noi
De fapt, nu a avut loc nicio anulare de nave noi, deși au existat unele amânări, de aproximativ 100 care se află în construcție până în 2027, anul în care 40% dintre pasageri sunt așteptați să navigheze pe croaziere de peste 320 de metri lungime, care vor reprezenta 17% din flota mondială, în timp ce cele mai mici, sub 160 de metri, vor reprezenta 25% din total, dar vor transporta doar 2% din clienți.
În 2020, 37.600 de locuri de croazieră au fost retrase de pe piață, dar au fost introduse 24.500 de noi locuri construite, la care se așteaptă adăugarea a 40.000 în 2021, potrivit firmei de consultanță Travelyields.
Până când normalitatea va putea fi atinsă și să se funcționeze la capacitate maximă, companiile de transport maritim vor lansa nave în funcție de cerere, pentru a menține prețurile la un nivel bun.
Adaptări pe uscat
Pe de altă parte, adaptările cerute de activitățile pe uscat, unde există nevoia ca operatorii de turism, care oferă excursii, să pună în aplicare politici de revenire a contagiunii, întrucât, „este de puțin folos să ai un protocol strict la bord, dacă în afara navei nu există aceeași grijă”, va crește costurile de funcționare.
Alte modificări ale obiceiurilor cauzate de coronavirus vor duce la creșterea rutelor din porturile de îmbarcare accesibile cu mașina, deoarece, inițial, va exista o disponibilitate mai mică a zborurilor și mulți pasageri vor evita zborul.
De asemenea, va exista o diversitatea mai mare a porturilor de escală, deoarece, odată cu aplicarea protocoalelor covid-19, mulți nu vor putea gestiona mai multe nave în aceeași zi, astfel încât companiile de transport maritim consideră că vor exista mari oportunități, cum ar fi destinații noi.
Se așteaptă și revenirea Cubei la rutele de croazieră, deși nu din motive legate de Covid-19, ci din cauza schimbării guvernului în Statele Unite.
Sursă: hosteltur.com