Shadow

Companiile aeriene trebuie să compenseze pasagerii afectați de grevă

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a stabilit că toți pasagerii afectați de greve ale companiilor aeriene merită despăgubiri financiare, o decizie care este obligatorie pentru toate instanțele UE și care vine ca urmare a unui proces AirHelp privind greva piloților companiilor aeriene scandinave SAS în 2019. 

O grevă masivă de piloți la compania aeriană scandinavă SAS a lasat peste 370.000 de pasageri blocați in aeroporturi în 2019. Multi dintre pasagerii afectați au încercat să solicite despăgubiri, dar cererile lor au fost respinse.

Acum, Curtea de Justiție a Uniunii Europene confirmă faptul că toți pasagerii afectați de greve în companiile aeriene merită o compensație financiară, decizie obligatorie pentru toate instanțele Uniunii Europene și pentru toate companiile aeriene.

SAS a încercat să evite despăgubirea pasagerilor săi pentru greva piloților, explică AirHelp, o companie expertă în drepturile pasagerilor, care a intentat un proces în instanța suedeză din Attunda, lângă sediul SAS, cerând trimiterea cazului la Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru a rezolva problema odată pentru totdeauna, explică AirHelp într-o declarație. 

App AirHelp: tecnología a favor de los derechos de los pasajeros - innovación en español

„Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene stabilește noua normă privind modul în care sunt tratate cazurile de grevă, deoarece este obligatorie pentru toate țările și companiile aeriene ale UE. Decizia clarifică o problemă foarte importantă pentru toți pasagerii afectați de greve în viitor, dar și pentru cei care le-au suferit în ultimii ani. Vedem multe greve ale personalului companiei aeriene în fiecare an, care afectează milioane de pasageri”, a declarat Christian Nielsen, șef juridic pentru AirHelp.

Despăgubiri pentru greve din trecut

Pentru Nielsen, acesta este un caz istoric. „Având în vedere numărul de pasageri care pot solicita despăgubiri, nu numai pentru greva SAS, ci și pentru alte greve ale personalului din trecut și viitor, decizia CJUE va avea un impact major în toată Europa”.

Aceasta înseamnă că toți pasagerii care au suferit o întârziere sau anulare a zborului din cauza unei greve în ultimii ani, pot verifica dacă, după această hotărâre, li se datorează despăgubiri. 

AirHelp s-a bazat pe o decizie anterioară a Curții de Justiție a Uniunii Europene. Decizia unui caz împotriva companiei aeriene TUI din aprilie 2018 este obligatorie din punct de vedere juridic pentru toate statele membre ale UE. Hotărârea CJUE stabilește în mod clar că o grevă sălbatică în rândul personalului din aviație nu ar trebui considerată un eveniment extraordinar și, prin urmare, companiile aeriene trebuie să plătească despăgubiri.

În opinia AirHelp și în urma acestei decizii a CJUE, era clar că o grevă programată nu putea fi considerată drept o circumstanță extraordinară.

Greva piloților SAS a durat mai mult de o săptămână, își amintesc ei de la AirHelp, care a provocat puțin sub 4.000 de zboruri anulate și întârziate între 26 aprilie și 3 mai 2019., care au afectat peste 370.000 de pasageri. Pasagerii pot avea dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro de persoană.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.