Shadow

Cinci elemente cheie pentru ca brandurile de lux să fie imune în perioade de criză

Sectorul luxului a cunoscut un declin mai puternic în 2020 decât în criza 2009, ceea ce a dus la o scădere de 25% a vânzărilor. Cu toate acestea, prognozele ultimului raport al firmei de consultanță Bain & Company estimează că în 2021 piața va recupera cel puțin 50% din pierderile de profit suferite în 2020. Agenția specializată Luxurycomm a definit cele cinci elemente cheie pentru a garanta imunitatea luxului în fața crizelor economice

 

Marea provocare cu care se confruntă brandurile de lux este să poată rezista în timp și să se poziționeze ca branduri mari în categoriile lor respective prin strategii combinate în inovație – oferirea și surprinderea cu produse inovatoare- care, ar trebui să devină „de dorit” cu campanii puternice de comunicare și marketing. 

De fapt turismul de lux în regiuni precum Orientul Mijlociu va fi printre primele care se vor recupera, așa cum a confirmat un sondaj realizat de YouGov pentru Arabian Travel Market.

 

Cele cinci elemente cheie enumarate de Luxurycomm sunt următoarele:

1. – Îmbunătățește-ți identitatea de brand pentru a te distinge de concurența ta și împărtășește un dialog bazat pe valori cu clienții tăi. 

2. – Găsește și consolidarea unui echilibru între tradiție și inovație, continuând în același timp să-ți menții exclusivitatea fără a neglija vânzările și profiturile. 

3. – Fii profitabil în politica ta de costuri, investind în cercetare și dezvoltare pentru a-ți surpinde clienții și, în același timp, a-ți consolida imaginea de brand prin strategii solide de comunicare și marketing, pentru a-ți construi legături emoționale puternice cu clientela, astfel încât să rămâi fidel produsele tale. 

4. – Stabiliți strategii coerente de inovare care să fie aliniate cu campaniile de comunicare și marketing, deoarece în ambele cazuri percepția exclusivității este esențială. 

5. – Brandurile de lux au înțeles că trebuie să participe și să active noi canale de comunicare pentru a ajunge la consumatorii mai tineri: Generația Y și Z sunt țintă. Pentru aceasta, ei trebuie să diversifice formatele de comunicare cu opțiuni aproape infinite, care acum trebuie să fie continue cu consumatorul. Astfel, ei trebuie să genereze în mod constant conținut pentru a fi conectați și să-și surprindă clienții, adaptând acel branded content la diferitele platforme de diseminare (propriile rețele sociale sau cele ale ambasadorilor de brand, mass-media online, bloguri, podcast-uri, medii offline, etc.). De asemenea, vor trebui să își diversifice canalele de vânzare prin intermediul platformelor digitale externe, iar comerțul electronic va deveni din ce în ce mai important datorită creșterii achizițiilor online în timpul pandemiei. 

 

A crea un nou brand de lux în acest moment?

Luxurycomm ia în considerare dacă este posibil și realist să creăm astăzi un nou brand de lux. Și, spre deosebire de trecut, digitalizarea sectorului, rețelele sociale și comerțul electronic au distrus în mare măsură barierele de intrare într-un sector foarte elitist. 

 

Valorile care anterior alcătuiau identitatea unică a brandurilor de lux, precum tradiția, meșteșugul și exclusivitatea, sunt reinterpretate de altele noi, cum ar fi sustenabilitatea, inovația, întreruperea, digitalizarea și cobrandingul printre brandurile care împărtășesc valori. Și, deși calitatea continuă să fie menținută, reducerea costurilor fixe în distribuție, costuri de închiriere sau achziții imobiliare, le face acum mai competitive și mai accesibile tuturor. 

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.