Shadow

Cele trei scenarii de recuperare a traficului aerian ale Eurocontrol

Cea mai recentă prognoză pe patru ani de la Eurocontrol, organismul care conduce navigația aeriană europeană, a constatat că nu se așteaptă că traficul aerian să atingă nivelurile din 2019 până cel târziu în 2024 și, cel mai probabil, nu până în 2025, incluzând o viziune și mai pesimistă, în care nu își revine complet până în 2029. Organismul care conduce navigația europeană a emis o prognoză care analizează posibila evoluție a fluxurilor aviației naționale și internaționale în Europa în următorii patru ani, ținând cont de evoluția preconizată a pandemiei de COVID-19. Raportul ridică trei scenarii. 

Eamonn Brennan, CEO-ul Eurocontrol, asigură că situația continuă să fie dificilă pentru aviația europeană. „Ne îndreptăm spre vara anului 2021 și cele mai multe restricții rămân în vigoare, în ciuda progreselor încurajatoare în ceea ce privește vaccinarea. Așadar, în timp ce se anticipează o recuperare a traficului pe timpul verii, scenariul nostru cel mai probabil pe termen mediu estimează o ridicare coordonată a restricțiilor între regiuni pentru primul trimestru al anului 2022, facilitând mai multe călătorii pe distanțe lungi”.

El a adăugat că aproximativ 50% din traficul din 2019 este probabil recuperat până în 2021 (5,5 milioane de zboruri). Până la sfârșitul anului viitor, traficul se va recupera doar 72% din nivelurile din 2019 și se va apropia de nivelurile pandemiei anterioare până în 2025. 

Scenarii

Primul scenariu prezice că traficul va reveni la nivelurile din 2019 până în 2024, presupunând că vaccinarea se va răspândi în întreaga rețea europeană până la sfârșitul verii 2021, împreună cu relaxarea coordonată a restricțiilor de călătorie și reluarea unor fluxuri de distanțe lungi. Acest scenariu este aliniat cu planurile companiilor aeriene pentru lunile de vară, pe baza efectului cererii acumulate, în special pentru piața VFR (Visiting Friends and Family). Cu toate acestea, acest prim scenariu este considerat optimist, având în vedere stadiul actual al progresului implementării vaccinului, cu o  abordare coordonată între state, care este mai puțin probabil să se realizeze în lunile următoare.

Al doilea scenariu rămâne cel mai probabil, în care traficul din 2024 revine la 95% din cifra din 2019 pe baza acceptării pe scară largă a vaccinării în toată Europa și a reducerii coordonate a restricțiilor de călătorie pentru primul trimestru al anului 2022 în regiunile lumii, cu mai multe fluxuri de lung curier începând să revină.

Al treilea scenariu, cel mai pesimist, presupune că traficul în 2024 va atinge doar 74% din cifra din 2019. Acest scenariu prevede restricții persistente în anii următori din cauza absorției neregulate a vaccinurilor și/sau noi focare de noi viruși și tensiuni, cu încrederea pasagerilor afectate negativ.

„Ritmul recuperării va fi condus de progresul vaccinurilor și de adoptarea de acțiuni consistente și coerente de către state pentru a sprijini industria aviației și a se asigura că pasagerii se simt în siguranță să zboare din nou„, a adăugat Brennan.

Această prognoză actualizeaza versiunea anterioară, care a fost publicată în noiembrie 2020, cu noi informații legate de evoluția așteptată a pandemiei de COVID-19. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.