Shadow

Ce va face Marriott pentru a menține lichiditatea și a face față coronavirusului?

În primele două luni ale anului, Marriott International a înregistrat o scădere de 0,3% în creșterea RevPAR la nivel mondial, direct afectat de coronavirus în toată regiunea Asia-Pacific, dar în principal în China, unde 90 de hoteluri s-au închis în perioada maximă a focarului și au fost deja redeschise 60. Deoarece pandemia va avea un impact deplin asupra industriei turismului, lanțul a început să implementeze o serie de măsuri pentru garantarea lichidității. 

„COVID-19 afectează industria turistică într-un mod fără precedent. Pe măsură ce virusul și eforturile de a-l conține s-au răspândit în întreaga lume, cererea la hotelurile noastre a scăzut semnificativ. Lucrăm fără încetare pentru a avea grijă de asociații noștri, de oaspeții noștri, de proprietarii noștri si de ceilalți actori cheie ai noștri”, a explicat Arne Sorenson, președinte și CEO al lanțului. Măsurile adoptate vor reduce costurile generale corporative și administrative cu 140 de milioane de dolari (130 mill. €).

Având în vedere că „păstrarea lichidității este o prioritate importantă”, Marriott a decis să reducă sau să elimine rambursările de acțiuni, suspendarea dividendului în numerar, reducerea salariilor și a altor costuri și reducerea cheltuielilor de investiții. 

Pentru a atenua impacturile financiare și operaționale negative cauzate de coronavirus la nivelul proprietății, planul de urgență include reducerea de personal, închiderea magazinelor de produse alimentare și băuturi, închiderea de apartamente și hoteluri întregi. Având în vedere proprietarii și francizații, compania a amânat temporar auditurile standard ale brandurilor și amânarea renovărilor planificate pentru 2020 cu un an.

La nivel corporativ au fost anunțate „reduceri semnificative” în salariile managerilor superiori; licențe temporare în America de Nord; scurtarea săptămânilor de lucru la nivel mondial și anularea cheltuielilor de călătorie și a cheltuielilor neesențiale. În acest fel, se preconizează reducerea cheltuielilor cu 140 de milioane de dolari (130 de milioane de euro), cifră care ar putea fi mai mare pe măsură ce se adaugă noi măsuri.

De asemenea, explică ei, au fost luate alte măsuri pentru reducerea costurilor legate de programele și serviciile pe care hotelurile le rambursează și de comercializare.

 

Hotelurile se redeschid în China

În ianuarie și febuarie, RevPar-ul a scăzut cu 0,3% și excluzând Asia-Pacific, a avut loc o creștere de 3,5%.

În primele două luni, hotelurile din America de Nord au crescut veniturile pe cameră disponibile, cu 3,5%; în Europa 3,2%; în Caraibe și America Latină 1,25% și în Orientul Mijlociu numerele au fost stabile. Situația a fost diferită în Asia Pacific, care a scăzut cu 24,7% în principal pentru că în China contracția a fost de 52,1% din cauza Covid-19.

Marriott International a arătat optimism pentru că există „semne foarte timpurii de îmbunătățire în China”, pe măsură ce oamenii se întorc la locul de muncă. Astfel, din cele 90 de hoteluri închise în urmă cu o lună, astăzi sunt mai puțin de 30, și deși gradul de ocupare este sub 15% „este o îmbunătățire, iar liniile de tendință indică direcția bună”.

Pentru restul lumii, unde criza este mai recentă, tendința „rămâne negativă”. Hotelurile din America de Nord și Europa au un grad de ocupare de sub 25%, comparativ cu 25% înregistrate la aceeași dată. „Compania ar putea observa o eroziune suplimentară în performanță în săptămânile următoare și nu se așteaptă să înregistreze o îmbunătățire susbtanțială până când va exista sentimentul că răspândirea virusului s-a moderat”, recunosc ei.

Deși „au existat niveluri istorice de anulări de ședere în prima jumătate a anului„, ei observă că lucrează cu clienții și „nu au existat anulări semnificative ale grupului pentru 2021 legate de COVID-19, iar grupurile de clienți fac rezervări, cel puțin tentativ, pentru mai târziu în 2020”.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.