Shadow

Câți bani investesc marile platforme online în Google?

Rolul Google în campaniile de marketing ale companiilor este de necontestat și în fiecare an crește bugetul pe care îl alocă pentru promovarea produselor și serviciilor lor. Statista a realizat un raportat privind digitalizarea în sectorul de turism și oferă detalii despre câți bani cheltuiesc marile platforme online pentru publicitate pe motorul de căutare. 

Cifrele Statista se bazează pe rapoarte financiare și pe estimări ale valorii lipsa bazate pe simularea Monte-Carlo și pe studii și rapoarte ale unor terțe părți.

Image

În 2022, 14 agenții online analizate de Statista au cheltuit în total 7,623 miliarde de dolari pe publicitatea Google în 2022. Doi giganți au reprezentat 65% din cheltuieli: Booking (34%) și Expedia (31%).

Airbnb, între timp, a fost compania care a alocat cea mai mică parte cheltuielilor de marketing pentru promovarea afacerii sale pe motorul de căutare, cu 28% (430 de milioane de dolari), față de 35% în 2019 (570 de milioane de dolari).

Anul acesta, se estimează că cheltuielile de marketing pe Google vor crește la 8,924 miliarde de dolari. 

În 2019, Booking a alocat 31% din bugetul de marketing către Google (1,57 de miliarde de dolari), iar în 2022 procentul a crescut la 44% ajungând la 2,62 miliarde de dolari. Anul acesta, cifra va ajunge la 3,1 miliarde și va reprezenta 46% din buget.

Procentele Expedia sunt aceleași cu cele ale Booking, deși sumele se schimbă. Înainte de pandemie au investit 1,58 miliarde de dolari, iar anul trecut 2,37 miliarde de dolari. Anul acesta vor crește suma cu 440 de milioane de euro. Airbnb a alocat anul acesta circa 480 de milioane pentru motoare de căutare.

On the beach, Trivago si Despegar sunt companiile online cu cel mai mare procent din bugetul de marketing alocat pentru Google în 2022: 85%, 84% și, respectiv, 76%.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.