Shadow

Cât de mult au crescut cele mai mari companii aeriene din lume?

La mai bine de la doi ani de la declararea pandemiei de COVID-19 de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS), pe măsură ce infecțiile au fost ținute sub control și guvernele au ridicat restricțiile de mobilitate, traficul de pasageri se apropie de 2019 și, în unele piețe, atât naționale cât și internaționale, depășind chiar cifrele pre-pandemie. Dar care sunt cele mai mari grupuri de transport aerian din lume? Care și-au crescut capacitatea de la pandemie?

Firma de consultanță Cirium a analizat cele mai mari 25 de companii de aeriene din lume clasificate în funcție de capacitate de locuri programată pentru al treilea trimestru al anului 2022 și cum au crescut acestea din 2019.

Multe zone majore de rute internaționale, inclusiv în Europa în Orientul Mijlociu și rutele de America de Nord, depășesc deja nivelurile pre-pandemice. Principala excepție de la această creștere a căltoriilor este China, care a înregistrat o scădere dramatică de 73,2% a călătoriilor interne față de anul precedent, din cauza politicilor zero COVID și a noilor blocaje impuse de guvernul chinez.

În Europa, conform noilor prognoze ale Eurocontrol 2022-2024, în rețea sunt așteptate 9,5 milioane de zboruri pentru acest an, reprezentând 85% din nivelurile din 2019, în ciuda impactului invaziei Ucrainei și a provocărilor economice globale.

Operatorii europeni

În clasamentul trimestrul trei din 2022 se remarcă companiile aeriene europene. Compania aeriană irlandeză  Ryanair, pe locul patru cu peste 51,8 milioane de locuri programate pentru trimestrul, deși este cu un loc în scădere față de poziția a treia din 2019, deși și-a depășit oferta pre-pandemie cu +16,4%.

Grupul Lufthansa ocupă poziția a șaptea cu peste 40,9 milioane de locuri oferite, cu -21,5% mai puțin decât în 2019 când, însă, ocupa locul 24. Pe locul 9 apare și International Airline Group (IAG), holding format din British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus și Level, cu peste 36,7 milioane de locuri, 15,8% față de 2019, când se află pe locul 21.

Pe locul 11 in 2022 se a află Air France KLM, cu peste 30,1 milioane de locuri, cu -6,6% mai puțin decât în 2019, când era cu o poziție mai jos, pe locul 10. EasyJet a urcat pe locul 13, cu peste 26,8 milioane de locuri, cu -11,1% mai puțin decât în 2019, când se afla pe locul 15. În 2022, acestea sunt urmate în clasament de Turkish Airlines pe locul 14 cu peste 26,7 locuri oferite, scăzând de pe locul 4 în clasamentul din 2019, în ciuda faptului că este cu 6,7% mai mult decât oferta pre-pandemie.

Compania maghiară Wizz Air s-a plasat pe locul 20 după capacitatea oferită în trimestrul al treilea din 2022, cu peste 16,4 milioane de locuri de muncă oferite, cu 34% mai mult decât în 2019, când a ocupat locul 1 în clasament.

O recuperare mai mare a companiilor aeriene low cost

Datele Cirium arată că American, cea mai mare companie aeriană după locuri, este încă destul mai mică acum decât era în 2019.

Companiile aeriene low-cost Wizz Air, IndiGo și Ryanair, în schimb, au crescut substanțial capacitatea față de nivelurile din 2019. Turkish Airlines, Southwest și combinația JetBlue-Spirit au crescut și ele de la ridicarea restricțiilor. Capacitatea China Southern a crescut ușor determinată de creșterea filialei sale Xiamen Airlines. Emirates, pe de altă parte, este încă cu aproape o treime mai mic decât era.

Cifrele China Southern includ Xiamen Airlines, cifrele Lufthansa Group includ toate flialele sale, Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels, Eurowings. Air China către Shenzen Airlines. Air France KLM către Transavia. Și Ryanair  include toate filialele grupului.

Mai multe despte subiect:

Așa se recuperează traficul aerian, înainte și după (în imagini)

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.