British Airways va lansa o companie aeriană low-cost pe Aeroportul Gatwick din Londra în vara anului 2022 pentru a concura pe piața pentru zboruri de scurt și mediu curier, un segment care a explodat în această vară și, așa cum s-a prezis, se recupereaza mai repede din impactul pandemiei de Covid-19.
Într-un memorandum intern, CEO-ul partenerului britanic International Airlines Group (IAG), Sean Doyle, a informat personalul British Airways cu privire la planurile acestei „noi filiale de exploatare” care va deservi rute de scurt curier „extrem de competitive”, alături de zborurile sale de lung curier pe al doilea aeroport ca mărime din Londra, conform informațiilor de pe portalul de călătorie Headforpoints.com.
Un purtător de cuvânt al companiei aeriene britanice a recunoscut la CNN Business că lucrează cu sindicatele la „propuneri pentru o operațiune de scurt curier pe Gatwick”, dar a dorit să facă unele observații.
„Aceasta a fost anterior o piață extrem de competitivă, dar pentru ca noi și operăm o companie aeriană durabilă în mediul actual, avem nevoie de un model de operare cu care să putem concura”, a spus Doyle, adăugând că noul operator „ne va ajuta să fim agili și competitiv pentru a construi o prezență durabilă de scurt curier în Gatwick în timp”.
Acesta nu este primul proiect britanic de a lansa un operator de rute europene de scurt curier. În 1998 a fondat Go Fly cu sediul la Aeroportul Stansted din Londra, cu zboruri cu diferite destinații din întreaga Europa și care a ajuns să canibilezeze zborurile de la compania-mamă. Patru ani mai târziu, a fost achiziționată de EasyJet, prima companie aeriană din Gatwick.
De data aceasta ar putea fi o mișcare crucială pentru IAG, după ce compania va raporta pierderi uriașe în ultimul an și jumătate din cauza prăbușirii traficului în timpul pandemiei. Deoarece cererea de pasageri rămâne redusă, grupul a raportat o pierdere înainte de impozitare de 2,3 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an. British Airways a reprezentat majoritatea pierderilor, afectate puternic de dispariția virtuală a rutelor transatlantice profitabile.
Ryanair și EasyJet se așteaptă să recupereze între iulie și septembrie 60-80% din traficul de pasageri prepandemic, mult peste 45% estimat de IAG.
Negocieri în curs
Asociația Piloților de Companii Aeriene Britanice (BALPA) a confirmat că se află în etapele finale ale negocierilor cu British Airways, privind revizuirea salariilor pilotului și a condițiilor pentru noua operațiune.
Secreatrul general al BALPA, Martin Chalk, a declarat că sindicatul „salută această decizie” de a relua operațiunile British Airways de scurt curier, deși ar putea crea „noi locuri de muncă atât de necesare”.
Discuțiile vin întrucât schema de licențe a guvernului britanic este programată să se încheie pe 30 septembrie. Acest lucru impune o creștere considerabilă a costurilor pentru IAG, sub presiunea salariilor.
Sursă: hosteltur.com