Brățările inteligente, briceagul secolului XXI pentru turism

Industria turismului începe să descopere potențialul brățărilor inteligente, dotate cu cipuri de frecvență radio. Parcuri tematice, hoteluri și croaziere au lansat mai multe inițiative cu această tehnologie wearable care permite utilizatorului să plătească, să facă check-in, să aibă acces la atracții, să intre în cameră … dar sunt aceste dispozitive, care colectează numeroase date de la client, un Big Brother sub acoperire?

Milioane de turiști din întreaga lume au pierdut frica de tehnologie. Mai mult, acum deja aceștia nu mai concep călătoriile fără a avea la ei un smartphone sau tabletă, astfel încât să poată fi mereu conectați la Internet.

Cu aceste dispozitive, utilizatorul poate, de exemplu, să intre într-o incintă sau o atracție printr-un acces special rapid (evitând cozi), să plătească consumație suplimentară sau să folosească brățara ca și cheie a camerei.

Cu toate acestea, adoptarea acestei tehnologii mobile va fi supusă unei perioade de încercare și eroare, avertizează firma de consultanță PhoCusWright.

Brățara pe care Disney a lansat-o în parcurile tematice din Statele Unite va ajunge în curând în Europa.
Brățara pe care Disney a lansat-o în parcurile tematice din Statele Unite va ajunge în curând în Europa.

Parcuri tematice

Una dintre companiile care au lansat deja în probă această invenție, și până în prezent cu success, este Disney World. La sfârsitul anului 2013, compania a început să ofere vizitatorilor parcului său tematic din Orlando, Florida, dispozitivul Mymagic+.

Cu această brățară, care este completată cu aplicația pentru smartphone, călătorul își poate planifica vacanța la Disney în mod integral: poate combina mai multe mijloace de transport și transferuri la aeroport; accesul în interiorul parcului său în restaurantele unde are o rezervare; utilizarea brățării (legată la cardul credit) ca mijloc de plată sau ca bilet de intrare rapidă la anumite atracții, să stocheze fotografii în memoria internă a dispozitivului…

Pe scurt, aplicația mobilă și brățările MagicBand oferă în mod automatizat un grad de personalizare al călătoriei  care stabilește precedente în industria turismului.

Așa cum subliniază PhoCusWright, „Disney în măsură să ofere toată această experiență de călătorie fără probleme deoarece oferă o gamă largă de produse în aceeași zonă geografică, fără a suferi probleme de coordonare, care ar avea mai mulți furnizori atunci când se organizează pentru a oferi ceva similar.

Și adevărul este că inveția pare a avea succes. Într-o întâlnire recentă cu acționarii, directorii companiei au arătat că datorită brățărilor MyMagic+ compania a făcut atâția bani în parcul său DisneyWorld Orlando încât a putut compensa costurile de pre-deschidere a Shanghai Disneyland.

Intenția companiei este de a introduce aceste dispozitive în alte parcuri ale lumii, pentru că s-a dovedit, de asemenea, că brățările eficientizează intrarea a mii de persoane în fiecare dimineață în câteva minute.

Și cu cât petrec mai mult timp clienții înăuntru și mai comodă este experiența lor, cu atât vor cheltui mai mult. În plus, brățara permite companiei Disney să adune o multitudine de date referitoare la comportamentul și cumpărăturile ale mii de vizitatori ai parcului.

Croaziere

O altă companie care a decis să implementeze brățări cu cip de frecvență radio este compania de croazieră Royal Caribbean.

În noua sa croazieră Quantum of the Seas, cea mai avansată din punct de vedere tehnologic al flotei, pasagerii cu aceste dispozitive se pot orienta în interiorul vaporului, să facă cumpărături la bord sau să utilizeze brățara ca și cheie a cabinei lor.

Totuși, nu este aceasta o tehnologie un sistem de control al pasagerului, pentru a ști ce face în fiecare moment, pe unde se mișcă, unde cheltuiește mai mult…?

Adam Goldstein, președinte și CEO al Royal Caribbean International, nu crede acest lucru. „Am încercat ca tehnologia la bordul Quantum of the Seas să îmbunătățească experiența clientului. De fapt, unul dintre principalele obiective este de a facilita monitorizarea bagajului la bord„, declară Goldstein pentru Hosteltur.

„În prezent generăm deja multe rapoarte privind comportamentul de cumpărare la bord. Dacă cineva nu dorește să poarte brățara poate utiliza cardul ca de obicei. Noi credem că marea majoritate a pasagerilor vor vedea avantajul acestei inovații„, a adăugat el.

Nu este o tehnologie Big Brother, intenția noastră nu este de a monitoriza pasagerii, ci ca oamenii să se simtă confortabil. Brățara va facilita, de asemenea, cumpărăturile la bord. Dar nu dorim să ii monitorizăm tot timpul”.

Achiziții de impuls

Alte companii de turism, de la hoteluri la parcuri acvatice în Statele Unite, încep să vadă avantajele brățărilor magice, care pot fi utilizate și la automatele din interiorul incintei.

Ideea de bază este că,cu  aceste dispozitive funcționînd ca portofele virtuale, clientului îi va fi întotdeauna mai ușor să-și cheltuiască banii, fără a fi nevoit să-și scoată portofelul și cedând astfel la achizițiile de impuls. Dar toate cumpărăturile, desigur, sunt în cele din urmă încărcate pe cardul credit.

Brățara pe care o primesc clienții hotelului Ushuaïa din Ibiza.
Brățara pe care o primesc clienții hotelului Ushuaïa din Ibiza.

Hoteluri

În Spania, o companie pioneră în introducerea brățărilor inteligente este Palladium Hotel Group.

Clienții care se cazează în hotelurile sale Hard Rock Hotel su Ushuaïa din Ibiza pot folosi Smart VIB (Very Important Bracelet).

Cu acest dispozitiv, oaspeții se pot bucura de check-in și check-out cu prioritate, pot avea acces gratuit la diferite spații, să obțină reduceri la magazinele acestor hoteluri, să aibă acces la camerele sale fără a avea nevoie de card și alte avantaje.

Brățările sunt, de asemenea, sincronizate cu cardul de credit al utilizatorului și sistemul de plată PayPal. Astfel, brățara poate fi folosită ca metodă de plată, pur și simplu apropiind brățara de cititoarele activate.

Este pentru prima dată când sistemul de plată lider la nivel mondial se îmbarcă într-un proiect cu tehnologie „wearable” în industria hotelieră.

„Sectorul turismului a fost unul dintre primele care a adoptat utilizarea brățărilor inteligente pentru a simplifica plățile și este de așteptat ca această inovație, care aduce simplitate și securitate plăților pezențiale, să se răspândească și în alte industrii„, spune directorul general al PayPal pentru Spania și Portugalia, Estanis Martin de Nicolas.

Și în Thailanda, guvenul chiar studiază să ofere acelor turiști care cer acest lucru o brățară echipat cu un sistem electronic de monitorizare, ca măsura de siguranță în cazul în care sunt victemele unui atac sau furt.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.