Importanța sustenabilității ca criteriu de cumpărare pentru client câștigă prezență în marea distribuție online. Mai întâi Gigantul Google a anunțat în septembrie că va începe să identifice hoteluri sustenabile în oferta de cazare, iar acum Booking.com a făcut un pas similar.
Agenția online a anunțat lansarea etichetei ‘Sustainable Travel’ cu care vrea să ofere clienților săi o alternativă de sejururi care respectă mediul înconjurător.
Inițiativa vizează toate tipurile de cazare din întreaga lume și facilitează găsirea utilizatorilor de informații cu privire la măsurile de sustenabilitate și impactul cazării, „pentru a răspunde cerințelor unui călător din ce în ce mai conștient de mediu„, potrivit OTA.
Eticheta poate fi primită de apartamente, pensiuni, case, hoteluri, stațiuni, căsuțe în copac, printre alte locuri de cazare, care au implementat o combinație de măsuri durabile și care îndeplinesc cerințele privind impactul asupra locației destinației.
Obiectivul acestei identificări, după cum a explicat agenția online, este de a face recunoaștere fiabilă a eforturilor lor în materie de sustenabilitate accesibilă pentru mai multe locuri de cazuri din întreaga lume si de a oferi publicului o modalitate mai transparentă, mai consecventă și mai simplă de a identifica o varietate mai largă de sejururi durabile indiferent de destinația aleasă.
Această prima versiune a etichetei „Sustainable Travel”, creată de Booking.com cu ajutorul Travalyst și care are ambiția de a deveni o măsură universală de raportare a durabilității în industrie, se concentrează pe evidențierea celor mai relevante măsuri și a potențialului de impact ridicat al unităților de cazare.
Pictograma, o frunză verde similară cu cea a lui Google, va identifica setul de practici cu cel mai mare impact pe care unitățile de cazare ar trebui să le ia în considerare în cinci domenii cheie: deșeuri, energie și gaze cu efect de seră, apă, sprijin pentru comunitățile locale și protecția naturii.
În prezent, cadrul de bază este împărțit în 32 de măsuri sau practici sustenabile specifice pe care unitățile de cazare le pot realiza. De exemplu, pot elimina articolele de toaletă din plastic de unică folosință, pot trece la iluminatul LED, pot funcționa în întregime pe surse de energie regenerabilă sau pot investi un anumit procent din profiturile lor în comunitatea locală sau în proiecte de conservare, printre alte măsuri.
Booking.com a colaborat, de asemenea, cu renumita firmă de consultanță în domeniul sustenabilității Sustainalize pentru a dezvolta o metodologie care evaluează ponderea relativă a acestor practici în model. Deoarece această pondere este complet dependentă de impactul social sau de mediu al practicilor, modelul poate identifica cu exactitate acele unități de cazare care depun un efort semnificativ pentru a fi mai ecologice.
De exemplu, măsurile de reducere a consumului de apă într-o zonă predispusă la secetă sau având opțiuni de energie regenerabilă într-o țară în care aceasta nu este foarte răspândită sunt considerate a avea un impact mai mare.
Unitățile de cazare care îndeplinesc cerințele de impact primesc prima versiune a etichetei „Sustainable Travel”, inclusiv cele care au o mai mare varietate de certificate și alte etichete, de exemplu cele aprobate oficial de Consiliul Global pentru Turismul Durabil (CGTS), Green Tourism și EU Ecolabel.
În prima fază a lansării, veți putea pe paginile sale frunza verde care identifică unitatea de cazare care face parte din programul „Sustainable Travel” și un rezumat individual al practicilor durabile (atât în aplicație, cât și pe site-ul web al Booking.com la nivel mondial).
În următoarele câteva săptămâni, pe măsură ce implementarea continuă, pictograma pentru „Călătorii sustenabile” va începe să apară în lista de unități de cazare de pe pagina cu rezultatele căutării. Va exista, de asemenea, un filtru de „Călătorii sustenabile”, astfel încât publicul să poată identifica mai bine opțiunile sustenabile de la începutul experienței de căutare pe Booking.com.
Un pas către un sector mai sustenabil
Diretorul de Sustenabilitate la Booking.com, Marianne Gybels, a declarat că „construirea unei industrii de călătorie cu adevărat sustenabile va necesita timp, coordonare și eforturi comune, dar cu inovare continuă și sprijin reciproc între parteneri și industrie, progresul este posibil.
Gybels explică faptul că „cu eticheta și programul ‘Sustainable Travel’, recunoaștem eforturile de sutenabilitate pe care le depun unele unități de cazare, într-un mod credibil și transparent pentru public. Pe lângă faptul că încurajăm unitățile de cazare să depună eforturi pentru atingerea acestei etichete.
La Booking „credem că este important să arătăm că sustenabilitatea este un aspect cheie și că merită să arătăm numărul tot mai mare de unități de cazare care lucrează pentru sustenabilitate, chiar dacă sunt în faze diferite, Afișarea practicilor pe care le-au implementat face ca luarea deciziilor să fie mai ușoară pentru toată lumea, cu informatia corectă pentru următoarea lor călătorie și, sperăm, mai sustenabilă, indiferent de destinația aleasă. În acest fel, ne dorim să inspirăm și alte unități de cazare colaboratoare să facă un pas spre sustenabilitate”, conchide el.
Potrivit unui nou studiu publicat recent de EY Parthenon și Booking.com, în pofida emisiilor echivalente a 264 milioane de tone metrice de dioxid de carbon pe an (reprezentând 10% din totalul emisiilor anuale din industria turismului), sectorul are oportunitatea de a conduce calea către o industrie și călătorii mai sustenabile.
O informație relevantă din acest raport este că 81% din comunitatea internațională de călători afirmă că doresc să rămână într-o cazare sustenabilă în viitor.
Sursă: hosteltur.com