Shadow

Studiu Travelminit.ro: Românii își doresc să călătorească mai mult în 2022

Aproape doi ani de pandemie, o mulțime de restricții și măsuri de distanțare socială, dar și numeroase planuri și soluții de adaptare la contextul actual: așa a arătat scenariul din ultimele luni pentru multe industrii din România și din lumea întreagă. Iar turismul nu face excepție.

Criza Covid-19 a avut un impact puternic asupra turismului, dar cel mai recent studiu realizat de Szallas Group, din care face parte platforma hotelieră online Travelminit.ro, și Nielsen IQ punctează faptul că pandemia a stimulat și mai mult dorința de vacanță a turiștilor: în 2022, disponibilitatea românilor de a călători va fi chiar mai mare decât în perioada pre-pandemică, însă vor exista și modificări privind preferințele acestora pentru tipul de cazare și serviciile alese. Iată care sunt principalele tendințe în turismul din România și cum va arăta piața de anul viitor.

Studiu Travelminit.ro: Romanii isi doresc sa calatoreasca mai mult in 2022 - Romania Pozitiva

Românii caută alternative la hotelurile clasice

Așa cum era de așteptat în plin context pandemic, unitățile de cazare mai mici, precum casele de oaspeți, cabanele și apartamentele, care le pot oferi turiștilor intimitatea și siguranța de care au nevoie, sunt din ce în ce mai căutate de români. Cabanele și pensiunile din destinații ascunse, mai puțin aglomerate, au devenit mult mai populare în perioada Covid, fiind soluția perfectă pentru cei care își doresc să se bucure de o vacanță relaxată într-un loc izolat, cât mai departe de mulțimi și de aglomerație.

Trendul este susținut și de datele de rezervare furnizate de Travelminit.ro, membru al grupului Szallas: în România, ponderea hotelurilor a scăzut de la 26% în 2019 la 24% în 2020, în timp ce ponderea rezervărilor non-hoteliere a crescut de la 20% la 24%. Segmentul non-hotelier include apartamente, vile și case de vară. Deși diferențele nu par semnificative la prima vedere, cifrele arată că numărul rezervărilor la hoteluri va stagna, în timp ce numărul rezervărilor la unități de cazare mai mici va avea o creștere bruscă.

Schimbare de priorități: ce așteptări au turiștii în prezent

Cercetarea a analizat și opinia consumatorilor privind măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 luate de unitățile de cazare, acestea jucând un rol important în decizia de rezervare. Pandemia a schimbat așteptările și prioritățile consumatorilor pentru anii următori. „Aproape toți participanții (98%) la studiul nostru au nevoie de flexibilitate și de posibilitatea de a-și schimba șederea planificată și de a-și anula gratuit călătoria. Deloc surprinzător, preferința pentru servicii suplimentare de igienă (de exemplu, dezinfectant pentru mâini, mască, mănuși) și condiții de menținere a distanței sociale adecvate (de exemplu, capacitate redusă, mese în cameră) este, de asemenea, peste 95%”, a explicat Kata Pádár, Nielsen IQ.

Cu toate acestea, este interesant că respondenții se așteaptă la purtarea măștii în principal de către personal: aproape două treimi dintre călători nu ar rezerva cazare acolo unde masca e obligatorie și pentru oaspeți. Încrederea și siguranța rezervărilor se numără printre motivele principale pentru care oamenii aleg un anumit tip de agenție sau platformă de rezervări, precum Travelminit.ro sau alte agenții.

„Fiind o companie locală, am înțeles că piața din România cere o garanție pentru măsurile Covid în numele cazărilor și al tour-operatorilor. De aceea, am lansat pentru clienți o secțiune de feedback specifică pandemiei pe platforma noastră, unde pot completa detalii privind gestionarea serviciilor la cazare. Aceste recenzii, împreună cu noile verificări manuale ale calității ofertelor partenerilor noștri de cazare s-au dovedit a fi foarte importante, nu numai pentru luarea deciziilor, ci și pentru setarea corectă a așteptărilor, scăzând astfel incertitudinea turiștilor. 87% dintre ofertele noastre au fost puse la dispoziția clienților noștri cu politică de anulare gratuită”, a declarat Ferenc Rigó, managing director pentru Travelminit.ro.

Orientarea către mediul și platformele online a fost vizibilă și în industria turismului. Mai mult de ¾ dintre respondenți caută acum informații despre cazări și oportunități de călătorie pe site-urile de rezervări online. În plus, la mare căutare vor fi și cazările din străinătate cu pachet wellness inclus, pe când intenția de a călători în țară a crescut cu 30% în cazul drumețiilor, 16% pentru deplasări în scopuri de afaceri și 14% pentru diverse programe. „Furnizorii de cazare au anticipat această schimbare. În perioada de izolare, Travelminit a reușit să-și dubleze contractele cu furnizori independenți de apartamente, case de oaspeți sau pensiuni. Au fost deja contractate 3000 de noi înregistrări cu anulări gratuite sau modificări flexibile ale rezervărilor. Astfel, am reușit să evităm intrarea angajaților noștri în șomaj tehnic, în ciuda închiderii turismului, și să ne pregătim pentru perioada de după ridicarea restricțiilor”, a adăugat Ferenc Rigó.

O caracteristică specială a regiunii Europei Centrale și de Est este sprijinul oferit de stat pentru susținerea turismului intern, care, mai ales în ultimii doi ani, pe fondul incertitudinii călătoriilor internaționale, s-a bucurat de o creștere exponențială în România. Această creștere a fost stimulată și de opțiunea plății cu tichete de vacanță, introdusă de guvernul român încă din 2017. Milioane de angajați au beneficiat de acest stimulent financiar, care le-a dat ocazia să rezerve unități de cazare superioare, hoteluri sau pensiuni premium, plătind o diferență mai mică pentru a avea acces la servicii superioare.

Călătorim în continuare, dar adaptându-ne la contextul actual

Potrivit cercetării efectuate de Szallas Group și Nielsen IQ, românii doresc să călătorească în continuare în scop recreativ, însă, ca urmare a izbucnirii pandemiei, cu 20% mai mulți respondenți au afirmat că au ales destinații interne în 2021 comparativ cu alți ani. Totodată, studiul relevă o creștere semnificativă a călătoriilor cu mașina personală nu numai în România, ci și în regiunea Europei Centrale și de Est, ținând cont de faptul că 96% dintre respondenți preferă, în general, să călătorească cu propriile lor mașini.

La ce vor mai fi atenți turiștii în următorii ani

În prezent, la fel ca până acum, călătorii țin cont de aceleași 3 aspecte esențiale atunci când rezervă cazări atât în țară, cât și în străinătate. În topul factorilor în funcție de care iau decizia de rezervare se află 1) locul cazării, cât de apropiată sau depărtată este de atracțiile de care sunt interesați, 2) prețul pe noapte și 3) nota de evaluare a cazării acordată de alți turiști.

De asemenea, se prefigurează o creștere a călătoriilor internaționale în următorii 2-3 ani. Conform studiului, în viitor, românii își doresc să călătorească de două ori mai des decât în vremurile pre-Covid, în special în regiunea Europei Centrale și de Est, inclusiv în țări precum Ungaria, Croația și Bulgaria. Până în prezent, doar 26% dintre români mergeau o dată pe an în vacanță.

„Observăm o tendință în toate țările, nu doar pe piața românească, potrivit căreia rolul proximității geografice și culturale va crește tot mai mult și va deveni din ce în ce mai valoros pentru călători. Regiunea Europei Centrale și de Est oferă o ofertă turistică deosebit de variată, cu obiectivele sale naturale și istorice atractive, unice în lume”, a declarat Kata Pádár, senior market researcher la Nielsen IQ.

Pandemia a accelerat digitalizarea industriei de turism

Nu în ultimul rând, merită precizat faptul că pandemia a facilitat digitalizarea operatorilor de turism. Având în vedere că aproape toate procesele se întâmplă acum în online, atât furnizorii de cazare, cât și clienții care doresc să călătorească au investit în platformele, aplicațiile și abilitățile lor digitale.

Acest trend este unul ascendent și va continua să dezvolte industria turistică din România, să le ofere mai multe oportunități călătorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.