Shadow

Boeing va pierde cel putin un miliard de dolari din cauza crizei modelului 737 MAX

Boeing a câștigat 2.149 milioane de dolari în primul trimestru a anului, cu 13% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului 2018, în primul rezultat anunțat după interzicerea zborurilor cu avioanele Boeing 737 MAX 8 și 9 din cauza accidentelor din Indonezia și Etiopia. 

Veniturile trimestrale ale Boeing s-au ridicat la 22.917 milioane de dolari, în scădere cu 2% față de cele 23.382 milioane înregistrate în aceeași perioadă a anului 2018, a informat compania.

Divizia de avioane comerciale a fost cea mai afectată: livrările de aeronave noi au scăzut cu 19%, de la 184 la 149 de unități, iar veniturile au scăzut cu peste US$ 1.100 milioane, de la 12.945 milioane la 11.822 milioane, o contracție de 9%.

Dennis Muilenburg, CEO-ul Boeing.

Acest regres este parțial compensat de creșterea cu 17% a veniturilor din Global Services, care au crescut cu aproape US$ 670 milioane.

Boeing se așteaptă că impactul inițial al crizei modelului 737 MAX să depășească un miliard de dolari, potrivit Wall Street Journal, o estimare bazată pe costurile de producție mai mari și cheltuielile pentru corectarea softwarelui de control al zborului, precum și testele de zbor și instruirea suplimentara a piloților. 

 

Acțiunile au scăzut cu 10%

Raportul companiei Boeing indică faptul că profitul net pe acțiune între ianuarie și martie a fost de 3,75 de dolari, cu 10% mai puțin decât cei 4,15 dolari obținuti în primele trei luni ale anului precedent.

Într-un comunicat, compania a asigurat că aceste rezultate reflectă „livrările mai puține de avioane 737”, dar a precizat că acestea au fost „parțial compensate de un volum mai mare în (secțiunile) de apărare și servicii”.

De asemenea, a insistat că „Boeing face progrese constante în procesul de certificare finală pentru o actualizare a softwarelui pentru 737 MAX, cu peste 135 de zboruri de testare și producția actualizării complete de software„.

„Compania continuă să colaboreze îndeaproape cu autoritățile de reglementare internaționale și companiile aeriene partenere pentru a testa temeinic software-ul și a finaliza un pachet solid de resurse de instruire și educație”, a spus compania.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.