Shadow

Blockchain pentru rezervările hoteliere: poate fi tokenizat și transformat în NFT

Unele lanțuri, la fel ca și companiile din alte sectoare, au început să lucreze la modul de incorporare a NFT-urilor (Tokens nefungibile) în strategia lor de marketing și în operațiunile de la fața locului, inclusiv prin colaborarea cu companiile de criptomonede pentru a transforma rezervările în NFT-uri.

Acesta este cazul unității de cazare Casa de Campo Resort & Villas din Republica Dominicană, al cărui președinte de vânzări și marketing, Jason Kycek, a explicat că „am identificat această tehnologie emergentă în urmă cu câțiva ani și am știut că este doar o chestiune de timp până când vor vedea startup-uri intrând în sectorul hotelier„.

Casa de Campo Resort & Villas (în imagine( a semnat un acord cu Pinktada, o platformă de rezervări și marketing hotelieri cu un model de a deveni membru, care permite clienților să rezerve camere cu token-uri de șederi transferabile (RNT) folosind blockchain.

Cum devin sejururile NFT-uri

Rezervând un sejur prin intermediul Pinktada, oaspeții au acces la tarife reduse pentru camere superioare, la o vedere 3D a camerei și a facilităților incluse, precum și la un tur virtual al restaurantelorpiscinelor, poligonului de golf și de tir și al centrelor ecvestre. De asemenea, oaspeții primesc un NFT personalizat care le comemorează sejurul.

Printre avantajele pentru hotel, Kycek, a subliniat că „ne aduce venituri garantate nerambursurile„, precum și o interfață proprie pe care „niciuna dintre OTA-uri nu este în măsură să o ofere în prezent”, ceea ce „ne permite să oferim clienților noștri mai multă flexibilitate, experiență online și venituri garantate„.

Odată ce o camera este rezervată, aceasta devine un NFT pe care clienții îl pot schimba, comercializa sau vinde prin Pinktada. „Este un model în care toata lumea, are de câștigat”, după cum a subliniat Kycek. În acest fel, în loc să solicite o rambursare pentru o anulare, pe care multe hoteluri o taxează, proprietarul NFT-ului ar putea să își vândă rezervarea unui alt utilizator, aproape ca un StubHub pentru hoteluri.

Ar putea fi folosit acest concept și pentru a rezerva camere pentru întâlniri sau evenimente într-un hotel? Posibil, spun experții, deși „contractele stabilesc deja tarifele, cu rezervări făcute cu luni sau chiar ani în avans, iar clauzele legale și de forță majoră acoperă în general condițiile de anulare. Dar poate că, în viitor, organizatorii de evenimente vor putea garanta cote de camere pentru sejururi corporative și altele, de asemenea, cu ajutorul tehnologiei blockchain„.

Alți pionieri: New York

NoMo Soho a lansat un concept similar în iunie anul trecut, numit NFTstays, cu ajutorul platformei digitale  SolidBlock, care comercializează pachete de sejururi de trei până la șase nopți la acest hotel de 26 de etaje si 264 de camere din New York, la prețuri reduse.

Deținătorii de NFTstay beneficiază precum check-out târziu, mic dejun gratuit și îngrijire de bun venit, dar nu trebuie să îl achizționeze cu o dată anume, spre deosebire de RNT-urile de la Casa de Campo, deși trebuie să îl folosească în decurs de un an, cu restricții de dată.

Proprietarul său, fondul de investiții Sapir, și-a vândut recent apartamentul de lux al unui hotel de tip boutique de pe malul mării din Miami pentru 22,5 milioane de dolari folosind criptomonede. Succesul tranzacției a stimulat ideea de a permite clienților săi să rezerve NFTstay în locația sa din Manhattan.

CEO-ul Sapir, Sharon Raz, a declarat: „De la recenta lansare am vândut 25 de astfel de produse la hotelul nostru din New York (în imagine), un număr care ne așteptăm să crească pe măsură ce interesul pentru acest serviciu continuă să crească”.

Alți pioneri: Los Cabos

Viceroy Los Cabos, o stațiune de lux din San Jose del Cabo Mexic, și-a lansat Digital Art & Dinner Club pe 27 iulie, ceea ce a avut ca rezultat 15 noi membri. În colaborare cu Leales NFT, o firmă locală de consultanță criptografică, programul său de artă și de loialitate sprijină comunitatea locală de artiști, oferind în același timp membrilor acces la evenimente hibride.

Pentru a deveni membru, clienții trebuie să achiziționeze o NFT a unei opere de artă a creatorilor săi, cu trei niveluri diferite de membru. În schimb, aceștia se pot bucura de reduceri de până la 25%, băuturi și mese gratuite și tombole pentru sejururi de diferite durate.

Viceroy Los Cabos (în imagine) a lansat la mijlocul lunii iulie o companie tradițională de marketing, în formă de calnedar de noi admiteri cu scopul de a comercializa 3.210 abonamente.

Un segment în creștere al cererii pentru astfel de hoteluri, după cum a remarcat Peter Bowling, director regional la Viceroy Los Cabos, „este foarte interesat de tendința NFT și dorește ca turismul de lux să ofere noi opțiuni bazate pe blockchain și cripto. Echipa profită de această oportunitate și știe că împingem limitele brandului prin incorporarea unui nou produs care dă deja mici semne de interes și succes„.

Bowling consideră că „acesta este primul pas, ca organizație, pentru a învăța să mergem înainte de a fugi. Așadar, vom evalua toate modurile în care putem utiliza această nouă tehnologie pe măsură ce avansăm în inițiativa noastră, deoarece posibilitățile pe care le oferă NFT sunt nenumărate și nu vrem să ne grăbim să respingem utilizarea lor în numeroase scopuri.

Zona necunoscută

Adevărul este că „spațiul cripto a fost un domeniu neglijat în domeniul ospitalității”, după cum consideră Brice Jones, cofondator și CEO al Freehold Hospitality, care tocmai a început să accepte plăți în criptomonede în unitatea sa din Miami, unde oferă și happy hours pentru utilizarea tehnologiei. Dar el a avertizat împotriva săritului în tren fără intenții corecte.

Alte aplicații de blockchain în sector:

Gemeni digitali ai hotelurilor ca un pas înainte în Metavers

Punct de inflexiune în tehnologia turistică: așa va arăta viitorul apropriat

NFT-urile deschid un nou capitol în loialitate hotelieră

Jones consideră că acest tip de produs în sectorul hotelier „trebuie să se concentreze pe o valoare funcțională reală. NFT-ul poate fi foarte bine conceput, axat pe artă sau alte tendințe, dar va trebui să ofere o valoare materială consumatorilor, fie că este vorba de accesul la o zonă VIP la un club de noapte sau la un concert, fie că este vorba de o cotă de camere disponibile doar pentru deținătorii acestor NFT-uri”.

Cofondatorul și directorul general al Freehold Hospitality a subliniat că „vedem deja că unii dintre cei mai importanți hotelieri de tip boutique oferă concepte similare, așa că abia așteptăm să vedem ce va urma”. 

Informația de referință este disponibil pe site-ul BizBash.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.