Avionul Lion Air, care s-a prăbușit luna trecută în Jakarta, Indonezia, cu 189 de victime, nu era în condiții de navigabilitate aeriană, și ar fi trebuit să fie lăsat la sol, în afara serviciului, au afirmat anchetatorii indonezieni care conduc ancheta și care au elaborat Raportul Preliminar privind incidentul din Marea Java. Compania începuse să utilizeze în luna august modelul modern Boeing 737 MAX 8.
Navegabilitatea aeriană este o măsură a capacitții unei aeronave de a funcționa în condiții de siguranță. Anchetatorii au declarat că în zborurile anterioare au fost raportate probleme tehnice, înainte ca avionul să se prăbușească în Marea Java, la scurt timp după decolarea din Jakarta, pe 29 octombrie.
Raportul preliminar al Comitetului Național pentru Siguranța Transportului din Indonezia sugerează că Lion Air a reluat serviciul avionului 737 în ciuda faptului că au avut probleme în zborurile anterioare, inclusiv în timpul unui zbor de la Bali la Jakarta. Raportul descrie mai multe proceduri de întreținere care au fost efectuate ca răspuns la aceste probleme.
„În timpul acelui zbor, avionul se confruntă cu o problemă tehnică, dar pilotul a decis să continue”, a declarat reporterilor Nurcahyo Utomo, șeful aviației Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor.
„În opinia noastră, avionul nu mai era în condiții de navigabilitate aeriană și nu ar fi trebuit să continue să opereze”, a adăugat Utomo. Cu toate acestea, raportul în sine nu stabilește această concluzie. Doar spune că se pare că piloții aveau probleme cu sistemul automat de anti-blocare a companiei aeriene, care este o caracteristică nouă în tipul de avion 737 MAX.
Sursă: hosteltur.com