Compania de gestionare a rezervărilor și furnizorul de soluții IT Amadeus a încheiat exercițiul financiar 2022 satisfăcător, într-o anumită măsură. Pe de o parte, a revenit pe profit și chiar va distribui dividende acționarilor săi, ceea ce nu s-a mai întâmplat din 2019. Dar, pe de altă parte, dacă ne uităm la cifre, mai are încă un drum de parcurs pentru a ajunge la rezultatele obținute în ultimul an pre-pandemic.
În 2022, traficul aerian global a continuat să se redreseze față de 2019. Această evoluție, „împreună cu o activitate comercială solidă, a contribuit la consolidarea veniturilor”, precum și a EBITDA și a profitului ajustat față de 2021. Într-adevăr, EBITDA s-a ridicat la 1.604,4 milioane de euro, în creștere cu 161,4% față de 2021 și în scădere cu 26,5% față de 2019.
Veniturile anuale ale Amadeus au ajuns la 4.485,9 milioane de euro, ceea ce reprezintă o îmbunătățire cu 68,0% față de 2021 și cu 19,5% sub 2019.
Profitul ajustat – excluzând efectul net de impozitare al efectelor contabile care decurg din alocarea prețului de achiziție (PPA) și pierderile de valoare ale activelor imobilizate, diferențele de schimb valutar neoperaționale pozitive/negative și alte efecte necurente- a fost de 742,2 milioane de euro, cu 41,2% mai mic decât cel din 2019.
Generarea fluxului de numerar liber – definit ca EBITDA minus investițiile în active fixe plus variațiile capitalului de lucru minus impozitele plătite comisoanele financiare și dobânzile plătite – a permis companiei să „reducă gradul de îndatorare financiară„. La 31 decembrie 2022, datoria financiară netă era de 1,4 ori EBITDA pentru ultimele douăsprezece luni, așa cum este definit în contractele de finanțare.
La sfârșitul anului 2022, datoria financiară netă se încadrează în intervalul țintă Amadeus, între 1 și 1,5 ori.
„Rezultatele noastre financiare s-au consolidat considerabil”, a declarat directorul general al companiei, Luis Maroto, o îmbunătățire pe care a justificat-o prin faptul că „2022 a fost un an bun pentru Amadeus„. De asemenea, el a subliniat că „traficul aerian global a continuat să se redreseze, în timp ce noi am obținut succese comerciale semnificative, câștigând cotă de piață”, a spus el.
Optimism pentru viitor
Maroto a declarat că „suntem optimiști în ceea ce privește viitorul industriei de turism și oportunitățile de viitor pentru Amadeus. În 2023, pe măsură ce volumele își revin, ne așteptăm ca rezultatele noastre financiare să continue să se îmbunătățească„, pentru a reveni la valorile atinse în 2019, care reprezintă anul de referință.
„Rămânem foarte concentrați asupra planurilor noastre de investiții, în special pentru a susține soluțiile noastre pentru clienți și pentru a avansa în domenii strategice cheie”.
Pe Domenii de Activitate, în Distribuție aeriană, în T4 2022, rezervările Amadeus au fost cu 28,3% mai mici decât în T4 2019. Pentru întregul an, rezervările Amadeus au fost cu 31,7% mai mici decât cele din 2019, dar pe de altă parte, au fost și cu 92,0% mai mari decât în 2021. Încă o dată, acest lucru arată cât de departe am ajuns și cât de mult mai avem de parcurs.
Venituri mai mari din rezervări
Pe parcursul anului, veniturile din acest segment au fost cu 27,0% mai mici decât în 2019, din cauza volumelor mai mici de rezervări. În pofida efectului negativ al „ponderii mai mari a rezervărilor locale” în comparație cu 2019, veniturile din rezervări au crescut în 2022, datorită anumitor efecte pozitive ale prețurilor și unui impact favorabil al cursului de schimb valutar.
Regiunea cu cele mai bune rezultate în 2022 a fost America de Nord, care a crescut cu 2,9% față de 2019 și este deja cea mai mare în funcție de rezervări, reprezentând 30,8%, din total.
În divizia Airline Industry Technology Solutions, în trimestrul al patrulea, numărul de pasageri îmbarcați a fost cu 15,6% mai mic decât în aceeași perioadă din 2019. Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2022, numărul de pasageri îmbarcați a fost cu 22,8% mai mic decât cel înregistrat în anul de referință, ultimul an pre-pandemic.
Venituri mai mari pe pasager
Veniturile pe pasager îmbarcat au crescut cu 11,4% în 2022 față de 2019, în principal datorită liniilor de venituri din pasageri neîmbarcați care au înregistrat „rate de creștere mai sănătoase” în comparație cu pasagerii îmbarcați ai companiilor aeriene, precum și a unui efect pozitiv al prețului „parțial compensat de o combinație de efecte”, a precizat Amadeus.
Veniturile companiei pe pasager îmbarcat au fost afectate și de „un impact valutar pozitiv față de 2019″. Pe parcursul anului, veniturile pe acest segment s-au ridicat la 1.565,4 milioane de euro, cu 14% mai puțin decât din 2019. Din nou, cea mai performanță regiune a fost America de Nord, cu o creștere a volumului de pasageri de 11,1%.
Pentru întregul an 2022, veniturile din zona Hoteluri și Alte Soluții au scăzut cu 4,2% față de 2019, afectate de pandemia de COVID-19. Cu toate acestea, în trimestrul al patrulea, acestea au crescut cu 3,6% față de aceeași perioadă din 2019. Din nou, una rece și alta caldă, dar se poate observa o curvă ascendentă.
Dividende pentru acționari
În luna iunie a anului viitor, Consiliul de Administrație al companiei va supune aprobării Adunării Generale Anuale un dividend integral de 0,74 EUR pe acțiune, reprezentând 50% din profitul consolidat al perioadei. Această măsură a fost deja anunțată cu ocazia prezentării rezultatelor financiare pentru al treilea trimestru al anului 2022.
Mai multe informații despre Amadeus:
– Amadeus va arăta destinații în Metavers clienților agențiilor
– Călători cu mâinile în buzunare, o tendință în creștere
– Amadeus solicită licența de operator de moneda electronică
Prin urmare, aplicarea propusă a rezultatelor din 2022 reflectate în situațiile financiare consolidate auditate din 2022 „reprezintă distribuirea unui total de 333,4 milioane de euro sub forma de dividende din rezultatele din 2022″, a confirmat Amadeus.
Sursă: hosteltur.com