Agențiile europene cer mai multă protecție împotriva falimentelor companiilor aeriene

La data de 24 octombrie, Parlamentul European a adoptat o rezoluție privind efectele negative ale falimentului lui Thomas Cook asupra turismului european. Asociația Europeană de Agenții de Turism (ECTAA) a susținut rezoluția și salută cu deosebită satisfacție apelul urgent al Parlamentului pentru protecția împotriva cazurilor de insolvență ale companiilor aeriene.

Organizația europeană a agențiilor de turism oferă ca exemplu falimentul lui Thomas CookECTAA indică faptul că clienții afectați au călătorit cu formula de călătorie combinată i-a protejat în permanență și subliniază că s-ar fi întâmplat contrariul dacă ar fi cumpărat biletul de avion doar de la o companie aeriană.

ECTAA indică faptul că, după falimentul lui Thomas Cook, clienții săi „au fost îngrijiti în totalitate în cadrul sistemului de garantare a operatorilor de turism stabilit în legislația europeană, adesea menționat în rezumat „Directiva de călătorii combinate„. Drept urmare, clienții lui Thomas Cook au putut să își continue vacanțele să repatrieze și, pentru cei care nu au plecat încă, să obțină o rambursare de la sistemul de garantare a operatorului turistic (de obicei, o asigurare sau un fond de garanție de călătorie).

Lipsa garanțiilor în cumpărarea „doar a zborului”

Din motive întemeiate, ECTAA sprijină în special inițiativa Parlamentului European de protecție împotriva companiilor aeriene insolvabile. Falimentul companiei aeriene Thomas Cook Airlines și numeroasele falimente anterioare „arată faptul că consumatorii nu primesc același tratament atunci când o companie se declară în faliment”. Călătorii care cumpără călătorii combinate sunt mult mai bine protejați împotriva falimentului unui operator de turism care trebuie să pună garanții împotriva propriei insolvențe pentru a asigura repatrierea călătorilor afectați și rambursarea. Cu toate acestea, nu există o protecție similară pentru pasagerii care cumpără doar biletul de avion de la o companie aeriană în cazul insolvenței. Într-un astfel de caz, pasagerii nu pot primi o rambursare și trebuie să cumpere un bilet nou pentru a se întoarce acasă. Consumatorii sunt tratați diferit, chiar dacă plătesc foarte mult companiei aeriene sau operatorului turistic”, spune ECTAA.

Pawel Niewiadomski, președintele ECTAA, a declarat: „În urmă cu 10 ani, Parlamentul European a solicitat deja protecție împotriva solvențelor aeriene și nimic nu s-a schimbat de atunci. După 32 de falimente ale companiilor aeriene europene în mai puțin de trei ani, este timpul să acționăm la nivelul UE”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.