Shadow

A 77-a Adunare IATA anuală are loc cu absențe importante

Redresarea sectorului a încetinit în august, comparativ cu ceea ce a fost experimentat în iulie, remarcă Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) și a dat vina pe guverne pentru reducerile „profunde” ale cererii de călătorii interne. Aceasta este una dintre principalele cereri ale lobby-ului aerian, care a început luni cea de-a 77-a Adunare Generală de Boston (SUA), în care sectorul căută o ieșire din criza cauzată de pandemie și va desena o foaie de parcurs pentru viitorul imediat. Evenimentul va suferi absența unora dintre cei mai importanți reprezentanți ai sectorului din cauza continuității restricțiilor. 

Reuniunea directorilor principalelor companiilor aeriene din lume este prima cu prezență fizică de peste doi ani și vine într-un moment în care companiile acuză guvernele de înghețarea recuperării incipiente a sectorului cu măsurile adoptate pentru combaterea variantei delta a coronavirusului.

Încetinirea creșterii în august

Directorii din industrie ajung la Boston într-un moment în care IATA a denunțat că redresarea sectorului a încetinit în august, în comparație cu ceea ce a fost experimentat în iulie, și a dat vina pe guverne pentru reducerile „profunde” ale cererii de călătorii interne.

IATA a indicat că cererea totală de călătorii interne în luna august, exprimată în pasageri pe kilometru transport (RPK, acrononimul în limba engleză), a fost cu 56% mai mică decât cea înregistrată cu doi ani mai devreme, în august 2019. Cifra reflectă o înrăutățire comparativ față de situația din iulie, când scăderea RPK față de 2019 a fost de 53%, cu trei puncte procentuale mai puțin decât în august.

IATA a explicat, de asemenea, că declinul a fost rezultatul situației de pe piețele interne, care au fost reduse cu 32,2% față de august 2019, ceea ce asociația a menționat că este o „deteriorare gravă” comparativ cu iulie 2021, când traficul s-a redus doar cu 16,1%.

În acest sens, CEO-ul IATA, Willie Walsh, a declarat la data de 30 septembrie, că scăderea din luna august este un mesaj pentru guverne că „nu este momentul să abandoneze sprijinul continuu acordat sectorului, atât financiar cât și în ceea ce privește reglementările” și „că este necesar să se aplice o abordare bazată pe risc la gestionarea frontierelor”.

În ceea ce privește cererea de călătorii internaționale, reducerea din august 2021, comparativ cu 2019, a fost de 68,8%, ceea ce reprezintă o îmbunătățire față de luna iulie, când scăderea a fost de 73,1%.

„Toate regiunile au înregistrat îmbunătățiri, care pot fi atribuite creșterii ratelor de vaccinare și restricțiilor de călătorie mai putin exigente în unele regiuni”, a spus IATA într-un comunicat.

Absențe notable

La ședinta generală participă personal directorii executivi ai unor companii americane precum American Airlines (AA), Delta Airlines si United Airlines Holdings, precum și șefii companii aeriene europene International Airlines Group (IAC), care include British Airways, Iberia, Lufthansa și KLM, printre alții.

În plus, au fost anunțate intervențiile executivilor celor mai mari doi producători de avioane din lume, europeanul Airbus și americanul Boeing.

Cu toate acestea, într-un eșantion al barierelor cu care se confruntă sectorul, directorii unora dintre principalele companii aeriene asiatice, precum Cathay Pacific sau Japan Airlines (JAL), nu pot ajunge la Boston din cauza restricțiilor de călătorie din regiune.

Deși IATA, care reprezintă aproximativ 300 de companii aeriene din întreaga lume, care sunt responsabile pentru mai mult de 80% din traficul global de pasageri, nu a furnizat detalii cu privire la numărul de persoane așteptate să participe la adunarea generală, este de așteptat să fie o fracțiune din cele care întâlnit în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei.

Walsh a subliniat că adunarea generală față în față va reprezenta un „vot de încredere în siguranța călătoriilor aeriene internaționale și a „protocoalelor de sănătate” care sunt în vigoare de 18 luni.

CEO-ul IATA a mai spus că măsurile luate de țările din întreaga lume pentru a combate varianta delta a coronavirusului este principalul motiv pentru înrăutățirea situației din sector, dar a adăugat că există motive pentru speranță în următoarele săptămâni.

„Rezultatele din august reflectă impactul îngrijorărilor cu privire la varianta delta asupra călătoriilor interne, deși călătoriile internaționale au menținut un ritm lent spre recuperarea completă, care nu se poate întâmpla până când guvernele nu vor da înapoi liberatea călătoriilor”, a spus Willie Walsh.

Willie Walsh a adăugat că „recentul anunț al Statelor Unite că, începând din noiembrie, va ridica restricțiile de călătorie pentru călătorii vaccinați cu programul complet este o veste bună și va oferi certitudine unei piețe cheie”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.